زهر خشک زنبورعسل با فواید و کاربرد های فراوان دارویی و درمانی، همواره از طریق همکاران ما در این مرکز خرید و فروش می گردد.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که امروزه یکی از گران قیمت ترین فرآورده های زنبورعسل که از حتی در گذشته هم از خواص درمانی فراوانی برخوردار بوده، زهر زنبورعسل می باشد که گفتنی است می تواند با قیمت هر گرم طلا در بازارهای جهانی، برابری نماید. آیا می دانید که زهر زنبورعسل را چگونه استخراج می کنند و امروزه چه خواص مفیدی را داشته است؟
باید گفت که این ماده به دلیل داشتن خواص و استفاده های دارویی زیاد، در بین مردم عادی آن چنان رایج نبوده و همواره مصرف کنندگان و خریداران خاص خود را دارد.

زهر زنبورعسل

استخراج زهر زنبورعسل

در ابتدا باید گفت که زهر زنبورعسل، مایعی تلخ مزه و با بیش از 80 درصد آب می باشد که در همان ابتدای تولد زنبورها، در کیسه های ترشح زهر، شروع به تولید می کند که گفتنی است تا پایان 19 الی 20 روزگی زنبورها، عملیات تشکیل و ترشح زهر ادامه داشته و از آن پس متوقف می گردد.
لازم به ذکر است که میزان ترشح زهر زنبورعسل، از میزان گرده گل موجود در محیط پرورش زنبور تأثیر گرفته و هر چه قدر گرده گل مرغوب به داخل کندو برسد، می توان میزان زهر مطلوبی را از زنبورعسل مشاهده کرد. پس گرده گل ماده ای پرارزش در کندو عسل نیز به شمار آمده که علاوه بر تأمین تغذیه ی نوزادان زنبور، از تأثیر مستقیمی بر میزان زهر نیز برخوردار بوده است.
شایان ذکر است که امروزه زنبورداران با استفاده ازدستگاه های مخصوصی با نام دستگاه زهرگیری زنبورعسل، که دارای شوکر می باشند؛ توانسته بدون کوچکترین آسیبی به زنبورها، زهر زنبورعسل را استخراج نمایند و به سبب آنکه این ماده دارای خاصیت اسیدی بوده، بلافاصله خشک شده و امروزه زهر خشک زنبورعسل مانند پودر در بازارها موجود بوده است.
اما آیا می دانید که ترکیبات مهم در زهر زنبورعسل چه بوده و چه خواصی را برای آن برشمرده اند؟

زهر زنبورعسل

ترکیبات و خواص زهر زنبورعسل

زهر زنبورعسل، دارای خاصیت اسیدی بوده و گفتنی است بیش از 8 نوع انواع پروتئین در ترکیبات آن شناسایی شده و از جمله مهم ترین ترکیبات تشکیل دهنده آن، می توان به انواع پپتیدها و آنزیم های گوناگون اشاره داشت که خب خواص منحصربفرد دارویی را برای این ماده به ارمغان آورده اند.
زهر زنبور در مقدار کم از بین رفتن غلاف میلین را کاهش می دهد، هدایت عصبی را بهبود می بخشد و اثری ترمیمی ایجاد می کند. همچنین زهر زنبور روی سیستم هیپوتالاموس-هیپوفیز غده آدرنال تاثیر می گذارد و باعث افزایش تولید کورتیکواستروئید درونی می شود، که موجب بهبود گردش خون شده و ماهیچه های اسکلتی دچار گرفتگی را شل می کند.
لازم به ذکر است که امروزه یکی از بیماری های شایع، بیماری با علت نامعلوم MS بوده که گفتنی است زهر زنبورعسل؛ ماده ای مفید در درمان این بیماری بوده است. در مقابل می توان اثرات مثبت درمانی این ماده را بر انواع دردهای مفصلی، آرتروز و رماتیسم نیز اشاره کرد. امروزه زهر زنبورعسل یکی از مواد اولیه اصلی در صنعت داروسازی نیز لقب داشته است.
در حال حاضر شما می توانید زهر خشک زنبورعسل را با قیمت مناسب از مراکز معتبر خرید در کشور خریداری کنید و جهت آگاهی بیشتر، با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.