آیا می دانید که یکی از بهترین عسل های تولیدی در خراسان جنوبی، عسل زرشک بوده است؟ آیا از خاصیت خالص ترین عسل زرشک، آگاهی داشته اید؟
امروزه مصرف کنندگان عسل همواره به دنبال تهیه عسلی خالص و کاملا مرغوب بوده اند، چرا که می دانند مصرف عسلی تقلبی و مصنوعی، هیچگونه خواصی نداشته و حتی ممکن است دارای عوارضی نیز باشد که خب عدم مصرف آن، خیلی بهتر است از مصرف عسلی که تقلبی بوده و درصد بالایی از ساکارز را داشته است.
شایان ذکر است که از جمله ترکیبات مهم موجود در یک عسل طبیعی، چیزی نزدیک به 85 درصد انواع مواد قندی ساده چون، گلوکز، فروکتوز و ساکارز بوده که از انواع مواد مونوساکاریدی می باشند و به عسل طبیعی، خاصیت انرژی بخش ترین ماده ی غذایی را لقب داده اند که حتی می تواند تقویت کننده ی حافظه نیز باشد.
اما آنچه که پیرامون مرغوبیت عسل طبیعی وجود داشته، وجود درصد ساکارز در عسل می باشد که هر چقدر این درصد پایین باشد؛ مرغوبیت عسل طبیعی بیشتر بوده است. امروزه توسط دستگاه های خاص در آزمایشگاه های کنترل کیفی عسل، میزان درصد ساکارز کاملا قابل اندازه گیری بوده است.
حال با توجه به اینکه گفتنی است درصد ساکارز مطلوب موجود در یک عسل طبیعی بایستی کمتر از 5 درصد باشد، آیا می دانید که عسل زرشک برداشت شده در استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند، از حتی کمتر از 1 درصد ساکارز برخوردار بوده و به طور 100 درصد مرغوبیت عسل برداشتی این استان را اثبات می کند؟

عسل زرشک

عسل زرشک و خاصیت آن

بله امروزه در استان خراسان جنوبی، که یکی از مناطق مستعد در وجود پوشش گیاهی انواع گیاهانی چون، زرشک و حتی عناب بوده، شاهد تولید انواع عسل زرشک و عناب بوده ایم که به سبب شرایط آب و هوایی حاکم بر این منطقه، از غلظت و مرغوبیت خوبی برخوردار بوده اند.
تعجب نکنید! عسل زرشک خراسان جنوبی دارای کمتر از یک درصد ساکارز بوده که خب از میزان خلوص عسل برداشت شده این استان، نشان دهنده بوده است و مصرف آن می تواند مفید برای بیماران دیابتی هم باشد.
عسل زرشک از شهد گل های درخت زرشک در فصل بهار بدست آمده که دارای رنگ قهوه ای و مایل به تیره می باشد. شایان ذکر که مصرف خالص ترین نوع عسل زرشک، خواص مفید درمانی داشته است که می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • کاهش چربی خون.
  • کاهش فشار خون و کلسترول مضر.
  • ضدعفونی کننده.
  • درمان آفت دهان.

با توجه به مرغوبیت بالای عسل خراسان، بسیاری از افراد تصور می کنند که حتما از قیمت بسیار بالایی برخوردار بوده است، اما یادتان باشد هنگامی که عسل را از مراکز معتبر خریداری می کنید، بدون شک عسلی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را تهیه خواهید کرد و می توانید اطمینان از قیمت واقعی آن داشته باشید.
خوشبختانه امروزه شما می توانید با ارتباط داشتن با کارشناسان معتبر مراکز فروش عسل ایرانی در کشور، بهترین عسل زرشک را با قیمت خوبی خریداری کنید.