یکی از بهترین انواع عسل های گیاهی تولید شده در کشور، عسل اسطوخودوس نام داشته که خواص منحصربفرد درمانی را دارا می باشد و امروزه با ارزانترین قیمت آماده خریداری از مراکز فروش معتبر می باشد.
اگر شما هم از افرادی بوده باشید که به گیاهان دارویی، علاقه بسیاری را داشته باشید، حتما نام گیاه ارزشمند اسطوخودوس را شنیده اید و باید بدانید که این گیاه توانسته چه خواص منحصربفرد درمانی را در طب سنتی دارا باشد.
اسطوخودوس گیاهی چند ساله، با ارتفاع نیم سانتی متر و دارای گل های به رنگ بنفش و دارای طعمی تلخ و بوی بسیار مطبوعی بوده که یکی از کابردهای مهم آن در صنعت، ساخت انواع عطرها می باشد.
گفتنی است که گیاه اسطوخودوس، به صورت خودرو در برخی از کشورهای اروپایی وجود داشته و در کشور ما در کوهستان های بینالود در استان خراسان، از مناطق رویش این گیاه دارویی ارزشمند بوده است.
حال آیا می دانید که امروزه از گیاه اسطوخودوس نیز عسل طبیعی تولید گردیده که می تواند خواص درمانی بسیاری را دارا باشد؟

عسل اسطوخودوس

عسل اسطوخودوس و خواص درمانی آن

بله امروزه بسیاری از تولیدکنندگان عسل در کشور و مخصوصا در استان خراسان، با بردن کندوهای خود به مناطق کوهستان های بینالود، اقدام به تولید عسل گیاهی اسطوخودوس از شهد بسیار مطلوب و با کیفیت این گیاه نموده اند.
شایان ذکر است که عسل اسطوخودوس در شهریور ماه برداشت می گردد و دارای رنگ قهوه ای تیره بوده و بسیار معطر و خوش رایحه می باشد. اگر شما هم از مصرف کنندگان عسل اسطوخودوس نبوده اید، باید بدانید که برای این عسل تولید شده، خواص ذیل را برشمرده اند:

  • تقویت کننده اعصاب و مقوی حافظه.
  • درمان کننده آسم و سرماخوردگی.
  • درمان بیماری ها و ناراحتی های گوارشی و تنفسی.
  • ضدمیگرن و سردرد.
  • درمان روماتیسم.

امروزه شاید اکثر مصرف کنندگان عسل در کشور، با نگرانی های جدی پیرامون تهیه عسل اصل مواجه بوده اند چرا که می دانند درصد بالایی از انواع عسل های موجود در بازارهای فروش عسل تقلبی بوده است.
بنظر می رسد شناخت تولیدکنندگان و عرضه کنندگان معتبر، که گواهی و مجوز معتبری را دارند، مناسب ترین راه برای خرید انواع عسل با قیمتی مناسب و ارزانتر و کیفیتی مطلوب بوده است.