آیا می دانید که در الموت استان قزوین نیز انواع عسل طبیعی و خالص تولید می گردد؟ چگونه می تواند از قیمت عسل الموت آگاهی پیدا نمود و آن را تهیه کرد؟
مصرف عسل طبیعی و اهمیت وجود آن در رژیم غذایی روزانه انسان ها در جوامع گوناگون که توانسته به نوعی ضامن سلامت تغذیه ای آنها باشد، امروزه تولیدکنندگان عسل در الموت قزوین را مجاب به فعالیت هر چه بیشتر در این حوزه نموده و عسل الموت، توانسته پاسخگوی نیاز بازارهای استان قزوین به عسلی اصل و درجه یک باشد.
آمارها حاکی از آن بوده که بخش مهمی از تولید انواع عسل در استان قزوین را، الموت غربی به عهده داشته و امروزه توانسته بیش از 40 تن انواع عسل های گیاهی و طبیعی را از تعداد نزدیک به 6 هزار کلنی زنبورعسل، تولید و صادرات نماید.
شایان ذکر است که استان قزوین هم به سبب دارا بودن مراتعی مستعد از نظر وجود شرایط اقیلمی مناسب و پوشش گیاهی غنی، چیزی بالغ بر 150 هزار تن محصولات دامی و انواع عسل های گیاهی تولید گردیده و می توان گفت امر زنبورداری نیز در این استان می تواند با افزایش خوبی برخوردار باشد.

عسل الموت

به گفته مشاورین تغذیه، عسل طبیعی و اصل که سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامین ها، مواد آلی و کربوهیدرات می باشد، امروزه جایگزین بسیاری از مواد غذایی مضر در برنامه غذایی انسان ها مانند انواع مواد قندی و شکردار بوده که می تواند نقش فزاینده ای در سلامت تغذیه ی انسان ها داشته باشد.
اگر چه که در برخی از بازارهای فروش عسل، شاهد افزایش قیمت سرسام آوری بوده اید، اما باید گفت که عسل خالص الموت، بدون هیچ واسطه و افزایش قیمتی، در مراکز فروش معتبر در استان قزوین و الموت غربی، به فروش رسیده و مشتریان می توانند برای خرید انواع عسل طبیعی الموت و آگاهی از لیست قیمت آنها، ارتباط مستقیم با عرضه کنندگان معتبر این محصول داشته باشند.