آیا می دانید که مصرف انواع گرده گل خالص، چه فواید دارویی و درمانی را برای شما داشته است؟ خرید پودر گرده گل خالص، از کدام مراکز معتبر امکان پذیر می باشد؟
امروزه اگر فقط یکبار به مراکز معتبر خرید عسل در کشور رفته باشید، بی شک نام گرده گل را شنیده اید و باید بدانید که گرده گل، ژل رویال و حتی بره موم هم به جز عسل طبیعی، از جمله فرآورده های زنبورعسل نام داشته اند که هم برای انسان ها و هم در کندو عسل، نقش فزاینده ای را دارا بوده اند.
در واقع گفتنی است که گرده گل، عامل اصلی بارور شدن گیاهان بوده که بر روی پرچم گل های گیاهان وجود داشته و زنبورهای کارگر این ماده ارزشمند موجود در طبیعت را به به صورت ساچمه و در پاهای کیسه ای خود ذخیره کرده و به داخل کندو آورده اند.
زنبورداران هم با نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورها به داخل کندو عسل که عمدتا در مناطقی مستعد از لحاظ پوشش گیاهی و گرده گل بوده، انواع گرده گل تازه و خالص را جمع آوری کرده و بلافاصله خشک نموده اند. امروزه انواع گرده گل، به صورت پودر و در بسته بندی های با گرم های گوناگون، در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل، وجود داشته است.
اما آیا می دانید که مصرف گرده گل خالص، چه فوایدی را برای انسان ها داشته و آیا برای آن، عوارض و مضراتی را هم ذکر نموده اند؟

گرده گل خالص

فواید گرده گل خالص

گرده گل، ماده ای حاوی ترکیباتی بسیار مفید و ارزشمند بوده که زنبورهای کارگر، آن را جهت تغذیه نوزادان زنبور، به داخل کندو آورده اند، به گونه ای که بدون گرده گل، ادامه حیات برای این زنبورها، امکان پذیر نبوده است.
از جمله ترکیبات مهم و ارزشمند موجود در یک گرده گل خالص، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  1. انواع اسیدهای آمینه مانند آرژین بیش از 5 درصد، هیستیدین 2.5 درصد، والین نزدیک به 6 درصد.
  2. چربی بین 1 تا 19 درصد.
  3. انواع مواد معدنی مانند کلسیم نزدیک به 15 درصد، آهن، روی، مس، کلر، منیزیم هر کدام به درصد مشخص.
  4. انواع پروتئین بیش از 35 درصد.

خب با توجه به این ترکیبات مهم و ازشمند موجود در گرده گل، به خصوص وجود پروتئین ها و اسیدهای آمینه در آن، می تواند ارزش غذایی بالای گرده گل را نتیجه دهد که در مقابل، از خواص منحصربفرد درمانی و دارویی نیز برخوردار بوده است.
گفتنی است که وجود اسید آمینه آرژین در گرده گل، از ناتوانی جنسی و نازایی جلوگیری می کند و هیستیدین موجود در آن منجر به افزایش تولید هموگلوبین خون در بدن افراد گردیده است.
مصرف گرده گل خالص می تواند در درمان مشکلات و بیماری های مربوط به پروستات در مردان مسن، موثر باشد و همچنین در بهبود علاوم دیابت نیز موثر بوده است.
در مراکز معتبر فروش محصولات زنبورعسل، شما می توانید انواع گرده گل خالص و اصل را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا، خریداری کنید و هیچگونه دغدغه ای پیرامون قیمت و کیفیت آن، نداشته باشید.