چگونه می توان عسل تقلبی و مصنوعی را از عسل طبیعی و اصل تشخیص داد؟ انواع عسل طبیعی و اصل در مشهد، چه قیمت خریدی را دارا بوده اند؟
باید گفت که امروزه در میان مواد غذایی و دارویی موجود در بازارهای کشور، عسل از جمله موادی بوده که می تواند در فروش آن به راحتی تقلب صورت بگیرد و همواره شاهد وجود افرادی سودجو در این زمینه هستیم.
گفتنی است که بسیاری از عرضه کنندگان ناشناخته عسل، انواع عسل های تقلبی را در موارد گوناگونی تولید و روانه بازارهای فروش نموده اند. یک عسل تقلبی می تواند با درصد کمی از دخالت زنبورعسل و با تغذیه آب و شکر همراه باشد و یا اینکه اصلا هیچ درصدی از دخالت زنبورعسل را به همراه نداشته و به وسیله موادی چون، انواع گلوکزهای تجاری و شیره میوه ها تولید گردیده اند.
شایان ذکر است که تنها مصرف عسلی که مستقیما توسط زنبورهای عسل و از شهد شیرین گل های گیاهان تولید گردیده، عسلی اصل و ناب بوده که می تواند خواص دارویی و درمانی را برای تمامی افراد با سنین گوناگون، داشته باشد.
با توجه به اینکه متوجه شدید، این تنها عسل طبیعی و کاملا خالص می باشد که خواص درمانی بی نظیری را داشته، به نظر می رسد که با توجه به عدم توانایی در زمینه شناخت انواع عسل های تقلبی، عسل طبیعی و اصل را از تولیدکنندگان معتبر در کشور بخواهید.

تشخیص عسل تقلبی

همانطور که متوجه شدید، باید اشاره داشت که برای مصرف کنندگان عادی عسل، این امکان وجود نداشته که انواع عسل تقلبی را از عسل اصل تشخیص دهند، بهترین راهکار، تست عسل در آزمایشگاه های مواد غذایی بوده که تنها تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور مجهز به این آزمایشگاه های کنترل کیفی بوده اند.
اگر شما هم از زبان برخی از عرضه کنندگان عسل در بازار، مواردی چون رنگ عسل و شکرک زدن عسل تقلبی را شنیده اید، باید بدانید که رنگ عسل، اصلا نمی تواند در شناخت عسلی اصل از تقلبی، قابل اعتماد باشد و انواع عسل در زمان ها و شرایط گوناگون تولیدی، رنگ های متفاوتی را دارا بوده اند.
پیرامون شکرک زدن عسل هم باید بدانید که یک عسل طبیعی، دارای بیش از 80 درصد انواع مواد قندی ساده مونوساکاریدی بوده که همگی از انواع قندهای موجود در شهد گل های گیاهان می باشند و در شرایط دمایی به خصوصی، شکرک می زند. پس شکرک زدن عسل طبیعی، به هیچ وجه نشان از نامرغوب بودن آن نبوده است.

انواع عسل طبیعی

خرید عسل در مشهد

امروزه در استان خراسان، به خصوص در خراسان جنوبی، شاهد فعالیت چشمگیر زنبورداران بوده ایم که با توجه به شرایط ایده آل اقلیمی و آب و هوایی در این استان، توانسته اند انواع عسل طبیعی و ناب را تولید و پاسخگوی نیاز بازارهای شهر مشهد نیز باشند.
از جمله انواع عسل های تولیدی در استان خراسان جنوبی، می توانیم به عسل عناب و عسل زرشک اشاره کنیم که به وفور در بازارهای شهر مشهد نیز وجود داشته اند.
برای خرید انواع عسل طبیعی و کاملا خالص، که به طور آنالیز شده در آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی تولید گردیده اند، می توانید با کارشناسان فروش عسل در شهر مشهد، ارتباط مستقیمی داشته باشید.