عسل سیاه دانه طبیعی و خالص، چه خواصی دارویی و درمانی داشته است؟ چگونه می توان بهترین نوع این عسل را با ارزانترین قیمت در بازار خریداری نمود؟
انسان ها از گذشته های بسیار دور تا به امروزه همواره عسل طبیعی را به عنوان یکی از مقوی ترین و پرخاصیت ترین ماده ی غذایی و دارویی شناخته اند که توانسته خواص فوق العاده ای را دارا باشد.
یک عسل طبیعی که سرشار از ترکیبات و موادی منحصربفرد در راستای حفظ سلامت انسان ها بوده و بدن انسانها به این مواد ارزشمند جهت پیشگیری و درمان بسیاری از امراض و مشکلات، احتیاج داشته است که از آن دسته می توان به مواد ذیل اشاره داشت:

  1. انواع مواد قندی ساده مونوساکاریدی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز.
  2. مواد آلی و معدنی فراوانی چون آهن، پتاسیم، منگنز، کلسیم و غیره.
  3. انواع مواد مغذی و ویتامین هایی چون، B2، تیامین و اسید اسکوربیک.
  4. کربوهیدرات ها و کمی پروتئین.

بسیاری از مشاورین و متخصصین تغذیه و گوارش مصرف روزانه مقدار یک قاشق چایخوری از عسل طبیعی را، بهترین راهکار برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله مشکلات قلبی و کلیوی می دانند.
امروزه در کشور بسیار مستعد ما از لحاظ وجود انواع گونه های مختلفی از گیاهان دارویی مفید، همواره شاهد تولید انواع گونه هایی از عسل طبیعی هستیم که خواص منحصربفرد خود را داشته و می توانند در نوع خود بسیار زیاد مفید باشند.
حال آیا می دانید که عسل سیاه دانه چه مشخصاتی داشته و مصرف این گونه از عسل طبیعی می تواند چه خواصی را دارا باشد؟

عسل سیاه دانه

آشنایی با خواص عسل سیاه دانه

عسل سیاه دانه از شهد شیرین گل های گیاه سیاه دانه تولید گردیده که گیاهی یکساله با دارا بودن بسیاری از ترکیباتی خاص از جمله اسیدهای چرب ضروری می باشد که در کشور ما در استان هایی چون اراک، اصفهان، چهار محال و بختیاری و اطراف کوه دنا، رویش داشته است.
عسل سیاه دانه در فصل بهار برداشت می گردد و دارای رنگ تیره می باشد. برای مصرف عسل سیاه دانه؛ می توان خواص ذیل را برشمرد:

  • درمان کننده ی ناراحتی های تنفسی و آسم.
  • تسکین دهنده رماتیسم.
  • بهبود دل درد و مفید برای درمان یبوست.
  • بهبود دهنده دردهای رحمی و افزایش دهنده شیردهی مادران.
  • ضدعفونت، میکروب و قارچ.

در حال حاضر با توجه به اینکه توصیه می گردد تا انواع عسل طبیعی را از عرضه کنندگان و مراکز فروشگاهی معتبر خریداری نمایید، شما می توانید با ارتباط داشتن با تولیدکنندگان و نمایندگی های معتبر پخش آنان، بهترین عسل سیاه دانه خالص را با قیمتی خوب، خریداری نمایید.