آیا می دانید که عسل چهل گیاه یکی از پرخاصیت ترین انواع گونه های عسل طبیعی بوده است؟ آیا از بهترین خواص عسل چهل گیاه، چیزی شنیده اید؟
امروزه با توجه به اینکه ورود عادت های ناپسند غذایی، عدم تحرک های کافی و ورود برخی از داروها و مواد شیمیایی مضر به زندگی های افراد، سلامت تمامی انسان ها به خطر انداخته، نیاز به یک ماده ی غذایی و دارویی همواره احساس گردیده است.
آیا می دانید که با قرار دادن انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی در برنامه روزانه خود، می توانید بر بسیاری از مشکلات و بیماری ها غلبه کنید و در راستای حفظ سلامت خود، راهکاری اندیشیده باشید؟
اما خب بنظر می رسد که امروزه حتی مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی هم از نگرانی بیسیاری پیرامون تهیه عسلی اصل و کاملا خالص برخوردار بوده اند که راهکار آن، خرید عسل از تمامی مراکز معتبر فروشگاهی بوده که باید در شناخت این مراکز، نهایت تلاش و دقت را داشته باشند.
با توجه به به گستردگی اغلب مناطق کشور ما و وجود استعداد بسیار خوب در زمینه انواع گیاهان دارویی مفید، همواره شاهد تولید انواع گونه هایی از عسل طبیعی در کشور بوده ایم که در دو نوبت پاییزه و بهاره، برداشت می گردند.
گفتنی است که در فصل بهار با توجه به تنوع فراوان در پوشش گیاهی، می توانیم شاهد عسلی تولید شده از شهد دو یا چند گل گیاهان دارویی باشیم که همواره می تواند خواص مجموعی از انواع عسل های تک گل را داشته باشد و با نام عسل چهل گیاه یا عسل چندگیاه شهرت داشته است.
عسل چهل گیاه که در بسیاری از مراکز تولید عسل در کشور؛ تولید شده می تواند خواص انواع گونه های عسل طبیعی ذیل را با هم داشته باشد:
عسل آویشن، عسل گون، عسل سیاه دانه، عسل زرشک، عسل عناب، عسل گل آفتابگردان، عسل جعفری، عسل شوید و عسل سدر یا عسل کنار.
حال آیا می دانید که خواص عسل چهل گیاه چیست و کدام تولیدکنندگان در کشور توانسته اند انواع مرغوبترین عسل طبیعی به خصوص عسل چهل گیاه را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند؟

عسل چهل گیاه

بهترین خواص عسل چهل گیاه

همانطور که متوجه شدید، در فصل بهار یکی از گونه های عسل طبیعی که می تواند ترکیبی از دو یا چند شهد انواع گل های گیاهان دارویی مفید باشد، عسل چهل گیاه بوده که در اکثر مناطق کشور با توجه به ترکیباتی که داشته، رنگ های متفاوتی را دارا بوده و می تواند خواص متفاوتی را نیز دارا باشد.
اما می توان به طور کلی برای یک عسل چهل گیاه خالص و طبیعی، خواص درمانی ذیل را نام برد:
کاهش دردهای استخوانی و غضروف ساز.
بهبود اسپاسم.
تصفیه کننده ی کبد و خونساز.
کاهش دهنده فشار خون.
درمان آرتروز و درمان رعشه های شدید.
ضدصرع و تشنج و درمان میگرن.
امروزه در کشور ما، استان هایی چون لرستان، اردبیل، همدان، کردستان، خوزستان و مازندران از جمله تولیدکنندگانی معتبر در زمینه انواع عسل طبیعی به خصوص عسل چهل گیاه بوده اند که توانسته اند از صادراتی خوب به بازارهای داخلی و خارجی نیز برخوردار باشند.
شما می توانید برای تهیه عسل چهل گیاه خالص و مرغوب، با نمایندگی های معتبر پخش انواع عسل طبیعی در کشور، ارتباط مستقیم داشته باشید.