عمدتا برای خریداران انواع گرده گل، معیارهایی چون مرغوب و اصل بودن آن، می تواند از ملاک هایی مهم برای آنها باشد که خوشبختانه امروزه گرده گل مرغوب با قیمت مناسبی به صورت عمده به فروش می رسد.
گرده گل یکی از مواد ارزشمند شناخته شده در طبیعت و بر روی انواع گل های گیاهان بوده که عمدتا زنبورهای عسل آنها را از روی انواع گل ها از طریق کیسه هایی در پاهای عقب خود جمع آوری نموده و به داخل کندو آورده اند.
گرده گل که ماده ای سرشار از انواع مواد پروتئینی، مواد ویتامینی و املاح معدنی بوده، یکی از منابع مهم در تغذیه لاروها و زنبورهای عسل در کندوها به شمار می آید که توانسته با مخلوطی از عسل به همراه ژل رویال، از فرآورده های مهم زنبورهای عسل باشند.
حال آیا شما می دانید که گرده گل می تواند یکی از مکمل های غذایی برای انسان ها نیز باشد؟ آیا می دانید که گرده های گل چگونه جمع آوری می گردند و مورد استفاده افراد قرار می گیرند؟

جمع آوری گرده گل و مصرف آن

همانطور که متوجه خواص و ترکیبات مفید گرده گل شدید، مصرف آن به قدری می تواند ارزشمند باشد که امروزه زنبورداران با استفاده از گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورهای عسل به کندو، این ماده ی ارزشمند را جمع آوری نموده و امروزه از گرده گل، به صورت پودر و یا عصاره هایی در بسته بندی های با وزن های گوناگون موجود بوده است.
شایان ذکر می باشد که مصرف گرده گل که بیش از 95 نوع ماده مغذی را در ترکیبات خود داشته، می تواند با مخلوطی از عسل، مناسب ترین شیوه برای مصرف این ماده ی ارزشمند غذایی باشد و امروزه از گرده گل برای جلوگیری از بیماری هایی چون سرطان پروستان در بسیاری از مردان مسن، بهره برده اند.
شایان ذکر بوده که طبق گفته مشاوین تغذیه، مصرف گرده گل در سال، باید در دو نوبت سه الی چهار ماهه صورت گیرد که مقدار آن برای بزرگسالان چیزی کمتر از 20 گرم در روز بوده است.