آیا می دانید که عسل کنار که محصولی از میوه های درختچه سدر می باشد، چه خواص درمانی را دارا بوده است؟ چگونه می توان از قیمت عسل کنار خوب و ممتاز در بازار آگاهی پیدا نمود؟
عسل طبیعی و اصل همواره از روزگاران قدیم تا دنیای امروزی، خواص بی نظیر خود را شامل حال تمامی افراد نموده و به جرئت می توان ادعا نمود که بشر هیچ ماده ی غذایی پاک و ارزشمندی چون عسل طبیعی را کشف ننموده است.

عسل طبیعی
، سرشار از انواع مواد ضروی و مهم برای بدن انسان مانند مواد و املاح معدنی، انواع ویتامین های گروه B و دیگر ویتامین هایی چون C ،K و اسیداسکوربیک، انواع مواد قندی مانند ساکارز و فروکتوز می باشد. گفتنی است که عسل طبیعی فاقد نمک بوده و دارای کمی پروتئین نیز می باشد.
اما همواره مصرف کنندگان عسل باید با خواص و ویژگی های انواع عسل طبیعی و اصل تولید شده در استان های کشور آگاه باشند تا بتوانند از فواید درمانی و تغذیه ای آنها بهره لازم را ببرند.
شایان ذکر است که یکی از انواع عسل های تولیدی در استان های جنوبی کشور مانند آبادان، هرمزگان، بوشهر، فارس و کرمان و سیستان و بلوچستان، عسل کنار یا همان عسل سدر بوده که می تواند خواص درمانی مفیدی را دارا باشد.

تولید عسل کنار طبیعی

درختچه سدر دارای میوه هایی تخم مرغی شکل به نام کنار بوده است که سرشار از انواع ویتامین هایی چون C ،E و B و انواع املاح معدنی مانند آهن و کلسیم می باشد که دارای طعم ترش و شیرین می باشد.
پس عسل کنار با نام دیگر عسل سدر، توسط تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور ما تولید گردیده که عمدتا زمان برداشت این نوع عسل از اواخر تابستان تا اواسط پاییز بوده که به نوعی کشت پاییزه محسوب گردیده است.
عسل کنار در صورتی که در طبیعی ترین نوع خود تولید شده باشد، می تواند خواصی چون تقویت کنندگی قوای جسمی و جنسی، جلوگیری از پیشرفت بیماری کم خونی، تقویت کنندگی موی سر و تقویت اعصاب را دارا باشد.
شایان ذکر است که برخی از افراد گرم مزاج، از مصرف عسل طبیعی پرهیز نموده اند که باید به این امر اشاره داشت که اکثر عسل های طبیعی و اصل، دارای طبعی معتدل بوده اند. اما اگر این افراد در این مسئله تردید داشته اند، می توانند عسل کنار را در برنامه غذایی خود بگنجانند و گفتنی است که عسل کنار یکی از انواع عسل های مفید برای گرم مزاجان می باشد.
با توجه به اینکه همواره در بازارهای فروش عسل، علاوه بر کیفیت عسل خریداری شده، قیمت آن هم مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان و مشتریان عسل قرار داشته، انواع عسل کنار طبیعی و اصل با قیمتی مناسب از فروشگاه های معتبر پخش در سراسر کشور و همچنین فرشگاه های اینترنتی موجود، قابل تهیه می باشد.
برای آگاهی از آخرین تغییرات قیمت انواع عسل طبیعی به خصوص عسل کنار یا عسل سدر، می توانید با کارشناسان مربوطه در تماس باشید.