آیا از فرآیند پیچیده ی تولید عسل چیزی می دانید؟ چرا عسل لرستان از مرغوب
ترین عسل تولیدی در کشور نام گرفته است؟ چگونه می توان از جدول قیمت انواع
عسل لرستان آگاهی پیدا نمود؟
عسل از آن دسته از مواد گیاهی مفید و بسیار مقوی و خوشمزه تلقی گردیده و کمتر کسی پیدا شده که از این ماده غذایی ارزشمند، راضی نبوده باشد و تقریبا می توان ادعا کرد که مزاج همه افراد با مصرف این محصول سازگار بوده و یا بهتر است بگوییم یکی از پرفروش ترین محصولات در هر فروشگاهی بوده است. اما آیا می دانید فرآیند تولید عسل چگونه بوده است؟

فرآیند تولید عسل

اگر بخواهید از فرآیند پیچیده ی تولید عسل چیزی را بدانید، باید گفت که اولین مرحله از این فرآیند برداشت درب های موم عسل بوده است که توسط زنبورداران و با استفاده از دستگاه های مخصوص صورت می گیرد.
مرحله بعدی می تواند فرآیند تصفیه عسل نام بگیرد که در این مرحله جداسازی هرگونه ناخالصی و مواد خارجی موجود از عسل صورت خواهد گرفت که این کار می تواند با عبور دادن از صافی هایی نیز صورت بگیرد.
شاید یکی از موارد مهمی که در برداشت عسل باید ذکر شود، این بوده که میزان رطوبت عسل از ملاک هایی بوده که تعیین کننده زمان برداشت آن بوده است. به این ترتیب که هر زمان 75 درصد شان ها عسل بسته باشند، می توان آن عسل را برداشت نمود.
مرحله آخر فرآیند تولیدی عسل، حرارت دادن آن می باشد که باید در دمای بسیار پایینی صورت گیرد چرا که دمای بالا می تواند مقداری از طعم خوش و مرغوبیت آن را کاهش دهد.
امروزه استان لرستان با دارا بودن نزدیک به 2000 نفر زنبوردار و تولید سالانه بیش از 1500 تن عسل، توانسته از پایگاه های تولیدی و صادراتی مهم عسل در کشور لقب بگیرد.
در این استان انواع عسل های کوهی، عسل گون، عسل شتیزه و عسل آویشن تولید گردیده و مشتریان می توانند از طریق راه های ارتباطی داده شده، با کارشناسان فروش و مشاورین در حوزه عسل لرستان، در ارتباط به صورت تلفنی و ایمیل باشند.