از جمله مناطقی که می تواند جای مناسب برای تولید عسل ارگانیک باشد
آذربایجان غربی می باشد. در این شهر تقربیا امکانات لازم جهت برداشت این
عسل برتر مهیا می باشد. تا جایی که برایتان مقدور است از این نوع عسل بهره
ببرید.
در تولید عسل های معمولی یک سری روش و انجام یک مجموعه ای از کار ها طبیعی جلوه می کند مثلا اینکه در تولید یک عسل که نام ارگانیک را با خود به همراه ندارد، زنبور علاوه بر شهد گل های موجود در منطقه خود می تواند از آب و شکر نیز در مواقع ضروری که زندگیش به دلیل کمبود گیاهان طبیعی به خطر افتاده است استفاده کند، یا اینکه زنبوردار با داشتن حداقل صد و پنجاه متر زمین حالا در هر کجا که خودش بخواهد به تولید و برداشت عسل مشغول شود.
اما در مورد عسل ارگانیک سناریو به طور کلی با مطالب بالا فرق می کند و کندودار نمی تواند هر جور که خودش بخواهد رفتار کند بلکه باید از یک سری قوانین تثبیت شده ی جهاد کشاورزی تبعیت کند تا بتواند لوگوی ارگانیک را بر روی عسل خود ببنید.
اما در مورد شما مصرف کننده ی عزیز قضیه متفاوت است همه چیز به خود شما و تصمصم شما بر می گردد شما مختار هستید که عسل تغذیه ای را انتخاب کنید که زنبور آن هرز گاهی بیمار شده و برای رفع بیماری آنتی بیوتیک مصرف کرده یا عسلی که هیچ کدام از روندهای بالا را دنبال نکرده و انسان در مراحل طبیعی آن وارد نشده و اجازه داده طبیعت به طور کامل خودش کارش را بدون هیچ مزاحمتی انجام دهد. قطعا خواص عسل گروه دو یعنی ارگانیک بیشتر و به طور حتم قیمتش هم تا حدی بالاتر است.
تولید این عسل در شهرهایی که مناطق بکر و جنگلی بیشتری را دارا باشند بهتر صورت می گیرد بر فرض مثال آذربایجان غربی با وجود سبلان زیبایش در این دسته قرار گرفته است.
مطمئن باشید اگر این عسل را سفارش دهید و برای یک بار مصرف نمایید از هواداران آن خواهید شد و غیر ممکن است عسلی دیگر جایگزین آن کنید