تولید بهترین عسل در ایران به کدام گروه از عسل ها تعلق دارد؟ آیا عسل سدر
با کنار فرق اساسی دارد یا هر دو یک عسل هستند؟ عسل سدر دارای چه رتبه ای
از نظر کیفیت در میان خانواده ی خود است؟
در ایران ما دو نام سدر و کنار در گروه عسل ها داریم برخی متعدقدند این دو نوع یکی است که تا حدودی درست است زیرا کنار لفظی عربی برای این عسل است و سدر در زبان فارسی می باشد. اگر در مورد ظاهر این درخت اطلاع بیشتری می خواهید باید بگوییم بی شباهت به کاج نمی باشد ولی فرق خیلی مهمی که با آن دارد طول عمر بالای این درخت است که در مقالات علمی به بیشتر از ۴۰۰۰ هزار سال هم اشاره شده است.
این درخت با توجه به اینکه در شهر های متعددی در ایران حضور دارد در نتیجه می توان گفت در راستای تولید این عسل کمبودی را در ایران احساس نمی کنیم. اگر خواستید خودتان برای خرید این عسل پیش کندودارن بروید می توانید یا به استان فارس یا چابهار سفر کرده، در واقع در جنوب به دنبالش بروید البته تا یادمان نرفته تاکیید کنیم که زمان برداشت از شهریور تا آبان می باشد.
این عسل بدون هیچ شکی جزو گروه بهترین های می باشد، اگر به کلسترول  دچار هستید حتما از مصرف روزانه ای این عسل غافل نشوید، اگر کودک بالای یک سال در منزل دارید و جدا از راه های علمی ثابت شده  برای تقویت حافظه، به دنبال مواد غذایی می گردید که در این راه به شما کمک کند مصرف عسل سدر می تواند حامی شما باشد پس حتما در سبد غذایی کودک دلبندتان قرار دهید.
عسل سدر در طبقات فروش عسل فروشگاه ها قطعا پیدا می شود پس راحت از کنار آن نگذرید. در اینجا فقط با خواندن مطلبی از خواص عسل اطلاع کسب کردید آن را سفارش دهید تا از مزه و طعم آن نیز استفاده کنید از طریق ما هم می توانید به این عسل دست پیدا کنید