لرستان تا چه اندازه ای در بازار خرید و فروش عسل خوب نقش یا تاثیر دارد؟
لرستان دارای مناطق خوبی برای تولید عسل می باشد و خیلی از مردم ساکن این
شهر تولید عسل، حرفه و کارشان می باشد و در آمد آن ها به طور متوسط خوب
است.
باران این نعمت بزرگ الهی در استان لرستان آنقدر زیاد است که میزان زیادی از پوشش گیاهی این شهر مدیون این امر طبیعی می باشد. این شهر به تنهایی نزدیک به بیست در صد جنگل های زاگرس را به نام خود کرده است شاید همین این امتیازات باعث شده است که لرستان در پله ی دوم از نظر داشتن پوشش گیاهی کشور قرار بگیرید. همه این موارد گفته شد تا این نکته را عرض کنیم که شهری با این همه جنگل و انواع گیاهان مختلف به نوعی بهشت برای تغذیه ی زنبوران می باشد و داشتن کندو و تولید عسل در لرستان بسیار رونق دارد.
با توجه به داشتن  این وسعت و تنوع از گیاهان در اقلیم لرستان در نتیجه انواع عسل ها قابل برداشت هستند و تماما از کیفیت خوب و بالایی برخورداراند چون زنبور به هیچ عنوان با کمبود گیاه جهت تولید شهد مواجه نخواهد شد.
در حال حاضر نام لرستان بر روی عسل ها تقربا نوعی امتیاز محسوب می شود چون کم می توانید عسلی پیدا کنید که واقعا به این شهر متعلق باشد و طبیعی نباشد یا به عبارتی عسلی باشد که زنبور آن به صورت تغذیه ای تولید عسل را انجام داده است.
از عسل های این شهر می توان عسل گون را انتخاب کرد، در مورد خود گیاه گون که عسل مورد نظر از آن حاصل می شود باید گفت در رشته کوه های اشترانکو در لرستان به راحتی پیدا می شود، و هر سال استقبال خوبی در فروش دارد.
با توجه به گوناگونی عسل های موجود این منطقه اول با در نظر گرفتن مزاج خود تعریفی از عسل مورد نظرتان را پیدا کنید سپس آن را سفارش دهید