عسل سیاه دانه چه نوع عسلی بوده و چه خواص درمانی را دارا می باشد؟ آیا توزیع کنندگان معتبر و شناخته شده انواع عسل طبیعی به خصوص عسل سیاه دانه خالص را در کشور می شناسید؟
گیاه سیاه دانه از گیاهان بومی مناطق جنوب غربی آسیا بوده که در کشور ایران هم در استان هایی چون اراک، اصفهان، دشتهای کهکیلویه و بویراحمر و اطراف کوه دنا را می توان از مناطق فراوانی رویش این گیاه دانست که مزه ای تلخ داشته و در مصارف دارویی از آن بهره برده اند.
یکی از انواع عسل هایی که امروزه توسط تولیدکنندگان عسل و زنبورداران در کشور، در استان هایی مانند اصفهان که از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل نام داشته، تولید گردیده، عسل سیاه دانه بوده که از شهد این گیاه بدست آمده است.
گفتنی است که زمان برداشت عسل سیاه دانه از شان های عسل، در فصل بهار بوده و نوعی کشت بهاره به حساب آمده است. حال آیا می دانید که مصرف عسل سیاه دانه می تواند چه خواص درمانی را دارا باشد؟

خواص عسل سیاه دانه خالص

در ابتدا ذکر این نکته ضروری می باشد که عسل در صورتی می تواند خواص منحصربفردش را برای افراد نمایان سازد که کاملا خالص و اصل باشد، چرا که مصرف عسل های تقلبی و مصنوعی که متأسفانه امروزه در بازارهای فروش عسل وجود داشته، سبب بروز برخی از عوارض جبران ناپذیر در افراد گردیده است.
حال اگر شما از مراکز فروش معتبر که گواهی و مجوز داشته اند، انواع عسل خالص و طبیعی را تهیه مایید، بدون شک خریدی بدون دغدغه از کیفیت و قیمت عسل خریداری شده خواهید داشت.
پس می توان خواص عسل خالص سیاه دانه را این چنین برشمرد:

  • مصرف عسل سیاه دانه می تواند بادشکن و مقوی مغز و اعصاب باشد.
  • مفید برای درمان رماتسیم، ناراحتی های تنفسی، دردهای رحمی و مفید برای سنگ مثانه بوده است.
  • ضدکم خونی و تصفیه خون، تصفیه کبد درمان شکم درد، یبوست و افزایش دهنده شیردهی مادران نیز از خواص درمانی عسل سیاه دانه بوده است.
عسل سیاه دانه

همانطور که متوجه شدید، مصرف عسل تقلبی و مصنوعی که گاها با قیمت پایین هم توسط برخی از عرضه کنندگان ناشناخته و نامعتبر توزیع گردیده، نتوانسته خواص منحصربفرد مصرف عسل طبیعی و اصل را دارا باشد، پس در انتخاب مراکز فروش و تهیه عسل باید دقت کافی صورت گیرد.