چه فوایدی برای مصرف عسل آویشن برشمرده شده اند؟ آیا می دانید یکی از توزیع
کنندگان معتبر عسل آویشن ناب در کشور، استان لرستان می باشد؟
عسل ماده ای بسیار مهم و مقوی تولید شده از شهد شیرین انواع گل های گیاهان مفید و معطر دارویی بوده که همواره انسان ها از نقش فزاینده ی تغذیه ای و دارویی آن بهره لازم را برده اند.
اما یکی از انواع گونه های مختلف عسل طبیعی و موجود در کشور، عسل آویشن می باشد که از شهد گیاه دارویی مفید آویشن که نقش ادویه را نیز در صنایع غذایی داشته، تولید گردیده است.
با توجه به معطر بودن گل های گیاه آویشن به سبب وجود اسانس هایی در آن، شهد مکیده شده توسط زنبورهای عسل هم کاملا معطر و در نهایت عسل تولید شده از آویشن نیز بسیار معطر بوده است.
عسل آویشن که زمان برداشت آن اوایل تیر ماه بوده و دارای رنگ قرمز، دارای انواع ویتامین هایی چون A و E می باشد، می تواند خواص منحصربفردی را دارا باشد.
عسل آویشن ضدصرع و ضدتشنج، ضددردهای ناشی از قاعدگی و موثر در درمان دردهای شکمی بوده و گفتنی است که عسل آویشن یکی ازانواع عسل های مناسب برای بیماران دیابتی بوده است.
در حال حاضر در کشور، تولیدکنندگان معتبر معدودی از عسل کاملا طبیعی و خالص وجود داشته و استان لرستان امروزه یکی از پایگاه های مهم در تولید عسلی مرغوب و اصل در کشور نام داشته که توانسته در راستا ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، نقش پررنگی را ایفا نماید.
انواع عسل ناب استان لرستان را از توزیع کنندگان معتبر این استان از طریق راه های ارتباطی داده شده بخواهید.