عسل آویشن از آن دسته انواع عسل های دارویی مفید بوده که امروزه در باکیفیت
ترین نوع خود در استان لرستان تولید و توسط توزیع کنندگان معتبر آن روانه
بازارهای فروش شده است.
عسل طبیعی، پاک ترین، مقوی ترین و ارزشمندترین ماده ی غذایی و دارویی شناخته شده از زمان های گذشته تا به امروزه بوده که مصرف آن توانسته نقش فزاینده ای را در سلامتی انسان ها در ادوار گوناگون تاریخ داشته باشد.
امروزه تهیه عسل طبیعی و اصل، تنها از مراکز فروش معتبر و توزیع کنندگان شناخته شده امکان پذیر می باشد و مصرف کنندگان عسل باید این امر را بدانند که بیش از 50 درصد انواع عسل موجود در بازارها، عسلی تقلبی و مصنوعی بوده اند.
پس به جرئت می توان ادعا نمود که ارتباط داشتن با تولیدکنندگان معتبری چون استان لرستان در سطح کشور، که مرغوبترین عسل تولیدی در کشور را تولید نموده، می تواند در خریدی بدون دغدغه از انواع عسل گیاهی و دارویی موجود، کمک شایانی را نماید.

تولید عسل آویشن در لرستان
یکی از انواع عسل های مرغوب گیاهی تولید شده در استان لرستان، که در دسته انواع عسل های دارویی قرار گرفته، عسل آویشن می باشد که عسلی طبیعی تولید شده از شهد شیرین و بسیار معطر گل های گیاه آویشن بوده است.
عسل آویشن، عسلی با رنگ قرمز، طبیعتی گرم و خشک و سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامینی چون A و E می باشد که در صورت مصرف به مقدار کافی می تواند خواص ذیل را دارا باشد.
عسل آویشن می تواند در بهبود تنگی های نفس، درمان دردهای ناشی از عادت ماهیانه در زنان، برطرف نمودن سرفه های شدید و درمان گلودرد و بسیاری دیگر از مشکلات موجود در افراد موثر باشد.
شایان ذکر است که یکی از بهترین روش های مصرف عسل آویشن، می تواند همراه آب ولرم و آبلیمو باشد و جالب است بدانید که یکی از انواع عسل های معرفی شده برای بیماران دیابتی نیز همین عسل آویشن طبیعی می باشد.