خاصیت ضد میکروبی ذاتی عسل طبیعی و خالص باعث شده تا لابراتواری داروسازی و آرایشی و بهداشتی با بهره گیری از این خاصیت صابون انتی باکتریال طراحی و تولید نماید. قسمتی از عسل صادراتی ایران در این زمینه بکار می رود.
از جمله مهمترین و بارزترین خصوصیات ذاتی عسل می توان به میکروب کش بودن آن اشاره نمود. عسل خالص و طبیعی یک انتی بیوتیک سالم و بسیار قوی به شمار می آید که هیچ یک از مضرات انتی بیوتیک های شیمیایی را نداشته و مصرف آن بسیار سودمند و اثربخش است. این خاصیت جالب عسل باعث شده تا لابراتوارهای مطرح ساخت محصولات پزشکی، بهداشتی و آرایشی از آن به صورت گسترده برای تولید صابونهای انتی باکتریال استفاده نمایند.
صابونهای تولید شده از عسل، موم و بره موم می تواند بسیاری از عوارض میکروبی و قارچی پوست را از بین برده و منافذ موجود در آن را ضدعفونی نماید، همچنین استفاده ازاین صابونها پوست را نرم و لطیف نگه داشته و رطوبت از دست رفته آن را باز می گرداند. این صابونها پوست را از خشک شدن محافظت کرده و آن را شاداب و جوان نگه می دارند.
تولید کنندگان عسل برای تنظیم بازار و برقراری تعادل بین عرضه وتقاضا، لازم است قسمتی از محصول خود را صادر کنند، لذا برای انجام مشورت های لازم می توانند با شرکت های صادرات عسل تماس یابند.

.