عسل آویشن چه خواص و ویژگی هایی را دارا بوده است؟ آیا می دانید که عسل
آویشن در طبیعی ترین و ارگانیک ترین نوع خود در استان لرستان تولید گردیده
است؟
عسل آویشن یکی از انواع عسل های گیاهی و دارویی بوده که از شهد شیرین و معطر گیاه آویشن تولید گردیده است. در ابتدا باید گفت که گیاه آویشن یکی از گیاهان معطر و خوش بو بوده که به عنوان یک ادویه در آشپزی هم مورد استفاده قرار گرفته و طبع گرم و خشکی را دارا می باشد.
عسل آویشن قرمز رنگ و دارای انواع ویتامین هایی چون A و E بوده که مصرف آن علاوه بر خواصی چون ضدسرفه، درمان تنگی نفس و درمان دردهای ناشی از دوران قاعدگی، یکی از انواع بهترین عسل های شناخته شده برای بیماران دیابتی می باشد.
گفتنی است تنها افرادی که در مصرف عسل، محدودیت جدی را دارا هستند، بیماران دیابتی بوده که با مشورت پزشک خود می توانند عسل طبیعی را مصرف نمایند و توصیه گردیده که عسل با ساکارز کمتر از 5 درصد برای آنان مناسب بوده است.
با توجه به اهمیت مصرف عسل و متأسفانه وجود افراد دیابتی بسیاری در کشور، تولیدکنندگان عسل در استان لرستان، توانسته اند امروزه یکی از پایگاه های مهم صادراتی و تولید عسلی مرغوب و ارگانیک در کشور به خصوص عسل ناب آویشن، نام بگیرند و یکی از دغدغه های مهم بازار که نیاز آن به عسل طبیعی و غیرتقلبی بوده را توسط عرضه کنندگان معتبر خود از میان ببرند.