آیا می دانید عسل چندگل چه نوع عسل تولیدی می باشد؟ در حال حاضر یکی از
مراکز پخش معتبر انواع عسل طبیعی و خالص در کشور به خصوص عسل چندگل، استان
لرستان می باشد.
با توجه به اینکه عمدتا تولیدکنندگان عسل در هر استان کشور، با وجود انواع پوشش گیاهی مستعد آن استان اقدام به تولید انواع عسل گیاهی و طبیعی نموده اند، هنوز هم تعداد تولیدکنندگان معتبر  در کشور به تعداد انگشتان دو دست نرسیده است.
گفتنی است آمارها حاکی از آن بوده که خوشبختانه استان لرستان این افتخار را داشته تا با توجه به طبیعی با استعداد مناسب در پوشش گیاهی خود، توانسته در میان تولیدکنندگانی در استان هایی چون اردبیل، کردستان، همدان و اصفهان، سهم بیشتری را در تولید عسلی مرغوب دارا باشد و در حال حاضر، مرغوبترین عسل کشور، عسل لرستان نام گرفته است.
عسل چندگل، که همانطور که از نامش پیداست، ترکیبی از شهد دو یا چند نوع گل های گیاهان گوناگون بوده،و می تواند خواص درمانی ترکیبی از انواع عسل های تولیدی را دارا باشد.
در این استان انواع عسل های گیاهی چون عسل گون، عسل آویشن، عسل شتیزه و عسل کوهی یا وحشی تولید گردیده که همگی خواص درمانی و تغذیه ای فوق العاده ای را دارا بوده اند. عسل چندگل یا چندگیاه تولیدی استان لرستان نیز، می تواند خواصی از ترکیب این نوع عسل های گیاهی را دارا باشد.
شایان ذکر است که عسل چندگل، عسلی بارنگ های گوناگون بوده و در استان های متخلف می تواند ترکیبات متعددی از دو یا چند عسل تولیدی آن استان را دارا باشد.
برای تهیه انواع عسل ناب لرستان به خصوص عسل چندگل، می توانید آن را از مراکز پخش و عرضه کنندگان معتبر عسل اصل لرستان سفارش دهید.