آیا می دانید که انواع عصاره های بره موم چیست؟ مصرف بره موم چه خواصی داشته و چگونه می توان مراکز معتبر تهیه و پخش بره موم تازه و اصل را در کشور شناخت؟
آیا می دانید که بره موم یکی دیگر از محصولات و فرآورده های ارزشمند زنبورعسل بوده که امروزه در فروشگاه های معتبر محصولات زنبورعسل و نه در هر فروشگاهی به فروش می رسد؟ آیا می دانید که عصاره بره موم از خود بره موم مواد موثره ی بیشتری داشته و مصرف آن توصیه گردیده است؟
بله بره موم ماده ای سبز تیره رنگ و چسبناکی بوده که زنبورهای کارگر توانسته اند آن را از شیره و ضمع درختان و ترشح بزاق خود تولید نمایند که توانسته نقش موثری را در ضدعفونی کردن کندوها و جلوگیری از شیوع بیماری ها به داخل کندو داشته باشد.
حال آیا می دانید که با توجه به این موضوع که عصاره بره موم از مواد موثره ی بیشتری برخوردار بوده، چند نوع عصاره ی بره موم موجود بوده است؟ از دیگر فرآورده های بره موم و خواص آن چه می دانید؟

عصاره بره موم

انواع عصاره ی بره موم

شایان ذکر است که بره موم خام، با احتمال کمتری می تواند جذب بدن شده و مواد موثره ی خود را آزاد نماید، پس با استفاده از حلال هایی، سعی در آزاد سازی مواد فعال موجود در ترکیبات بره موم نموده اند که به آن عصاره بره موم گفته شده است. در اینجا به چند مورد از این حلال ها اشاره شده است:
عصاره الکلی بره موم: در این روش از دو حلال الکلی با نام اتانول و پروپیلن برای آزاد سازی مواد فعال بره موم بهره برده اند که با قرار دادن چیزی در حدود 7 تا 12 روز در این حلال ها و سپس گذراندن از یک صافی، عصاره الکی بره موم حاصل شده است.
عصاره آبی بره موم:  در این روش برای فعال نمودن مواد موثره ی داخل ترکیات بره موم، آن را در آب خیس نموده و یا اینکه در آب جوش قرار می دهند که البته گفتنی است که اثرات بیولوژیک کمتری را نسبت به عصاره الکی داشته است.
عصاره روغنی بره موم: برای استخراج عصاره بره موم، از روغن بادام، روغن زیتون و روغن هسته هلو استفاده نموده اند که این روش، روشی کند بوده و برای مصارف تجاری مفید نبوده و از آن در تولید یکی از فرآورده های بره موم یعنی کرم بره موم، بیشتر بهره برده شده است.
اگر بخواهیم از فرآورده های تولیدی بره موم مواردی را ذکر نماییم، می توانیم به کپسول بره موم و کرم بره موم اشاره داشته باشیم که به ترتیب اثراتی مثبت در درمان سرطان و درمان بیماری ها و مشکلات پوستی داشته اند.
برای خریداری عصاره تازه و اصل بره موم، می توانید با شناخت مراکز معتبر فروشگاهی محصولات زنبورعسل در سراسر کشور، خریدی بدون دغدغه از قیمت و کیفیت این محصول داشته باشید.