تهیه فرآورده های ناب زنبورعسل امروزه از طریق سایت های معتبر اینترنتی، با بهترین کیفیت و قیمتی باور نکردنی، مرکز خریدی مطمئن برای مصرف تمامی افراد در جامعه بوده است.
آیا شما هم می دانید که تنها عسل طبیعی، فرآورده ی زنبورعسل نبوده و امروزه در فروشگاه های محصولات زنبورعسل، دیگر فرآورده های ناب این موجود ارزشمند آفرینش الهی نیز که از خواص بی نظیری برخوردار بوده، به فروش رسیده است؟
بله علاوه بر مقوی ترین و ارزشمندترین فرآورده ی تولیدی توسط زنبورعسل، یعنی عسل طبیعی، می توان دیگر فرآورده های پرخاصیت زنبورعسل را نیز نام برد که قطعا نامی از آنها شنیده اید:

  1. ژل رویال طبیعی
  2. گرده گل
  3. بره موم

هر یک از این فرآورده ها، علاوه بر نقش فزاینده ای که در کندوهای عسل داشته اند، می توانند خواص منحصربفردی را از جهت درمانی و تغذیه ای نیز برای انسان ها به همراه داشته باشند.

خواص فرآورده های زنبورعسل

همانطور که متوجه شدید، علاوه بر عسل طبیعی، فرآورده های ناب دیگری نیز از فعالیت زنبورهای کارگر تولید شده که شاید برخی از افراد از این فرآورده ها اطلاعات کمتری نسبت به عسل طبیعی داشته باشند.
ژل رویال: ماده ای سفید مایل به زرد رنگ و تولید شده توسط غدد مغزی زنبورهای کارگر بوده که باتوجه به ترکیباتی سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامینی و اسیدهای چرب ضروری، نقش موثری را در تغذیه لاروها و زنبور ملکه داشته است.

فرآورده زنبورعسل

علاوه بر نقش ژل رویال در کندو عسل، امروزه ژل رویال به صورت هایی چون ژل رویال خالص، ژل رویال مخلوط با عسل طبیعی و کپسول ژل رویال، در بازار موجود بوده که از مهم ترین خواص مصرف آن، درمان نازایی و ناباروری در مردان و زنان بوده است.
گرده گل: گرده گل که از روی انواع گل های گیاهان دارویی توسط زنبورعسل جمع آوری گردیده و نقش موثری در تغذیه و رشد زنبورهای نوزاد داشته، امروزه توسط نصب تله گرده گیرهایی در محل ورود زنبورها به داخل کندو جمع آوری شده و به صورت پودر گرده گل و یا گرده گل مخلوط با عسل طبیعی برای مصرف انسان ها در بازار موجود بوده است.

فرآورده زنبورعسل

گفتنی است که مصرف گرده گل می تواند خواصی چون ضدسرطان پروستات، بهبود دیابت و در برخی از موارد اثرات مثبت ضدناباروری را داشته باشد.
بره موم: بره موم یکی از فرآورده های تولید شده توسط صمغ و شیره گل ها و درختان بوده که نقش مهمی را در کندوهای عسل مانند ضدعفونی کردن و جلوگیری از شیوع بیماری به داخل کندو، تنگ نمودن دریجه پرواز در فصل زمستان و ترمیم شکستگی های کندو را ایفا نموده است.

فرآورده زنبورعسل

لازم به ذکر است که از بره موم امروزه بیشترین استفاده در صنعت آرایشی و لوازم بهداشتی بوده که  با عصاره روغنی بره موم توانسته اند کرم بره موم را تولید نمایند.
اهمیت محصولات و فرآورده های زنبورعسل به قدری بوده که امروزه سایت های معتبر اینترنتی توانسته اند در زمینه عرضه انواع بهترین و باکیفیت ترین نوع آنها با در ارتباط بودن با تولیدکنندگانی معتبر در کشور، موفق عمل نموده باشند و دو اصل قیمت و کیفیت را از اصول جداناپذیر نسبت به یکدیگر دانسته اند.