آیا می دانید که مصرف گرده گل خالص می تواند در بهبودی بیماری دیابت در افراد، موثر باشد؟ گرده گل در بازار به چه صورت قابل خریداری بوده و چه قیمتی را داشته است؟
حتما نام گرده گل را شنیده اید و می دانید که زنبورهای عسل با عمل گرده افشانی خود توانسته اند گرده گل موجود در پرچم گل های انواع گیاهان را جمع آوری نمایند و با خود به داخل کندو بیاورند تا از دیگر منابع تغذیه ای زنبورهای نوزاد و زنبور ملکه را نیز تأمین نموده باشند.
وجود گرده گل و ژل رویال از فرآورده های مهم زنبور عسل در کندوها، می تواند ادامه حیات را برای زنبورهای لارو و زنبور ملکه امکان پذیر نماید چرا که گرده گل جمع آوری شده توسط زنبورعسل؛ مملو از ترکیباتی چون انواع ویتامین ها، انواع مواد معدنی و پروتئین بوده است که ترکیباتی ارزشمند نام داشته اند.
در حال حاضر با توجه به آزمایشاتی که بر روی ترکیبات گرده گل انجام شده، این ماده مفید از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار بوده و آن را به عنوان یک غذای کامل نیز می شناسند که می تواند برای افراد حتی مسن نیز به عنوان یک مکمل غذایی مناسب مورد استفاده قرار بگیرد.
حال آیا میدانید که گرده گل برای دیابتی ها چه اثراتی داشته و مصرف آن به چه صورت توصیه گردیده است؟

گرده گل دیابت

گرده گل و دیابت

گفتنی است که با توجه به آزمایشات گوناگونی بر روی افراد، این نتیجه بدست آمده که مصرف گرده گل به طور روزانه برای این افراد، اثرات مثبتی را در کنترل میزان قند خون و قند موجود در ادرار آنها داشته و از آن جهت می توان گفت که اثرات مثبتی را برای بهبود دیابت در افراد دیابتی داشته است.
مصرف گرده گل به همراه عسل طبیعی آن هم به مقدار دو نوبت در سال که با فاصله 3 الی 4 ماهه صورت بگیرد، توصیه شده است. شایان ذکر که مصرف گرده گل علاوه بر دیابتی ها، برای درمان پروستات نیز مفید بوده است.
با توجه به اینکه همواره در عرضه محصولات زنبورعسل در کشور، افرادی سودجو و واسطه وجود داشته اند که گاها منجر به افزایش قیمت و همچنین کیفیت پایین عرضه محصولات می گردند، شناخت مراکز معتبر عرضه و پخش این محصولات می تواند در خریدی بدون دغدغه و تضمین شده، کمک شایانی را به شما نماید.
برای تهیه محصولات ناب زنبورعسل می توانید از طریق راه های ارتباطی داده شده با مشاورین در این حوزه، ارتباط تلفنی داشته باشید.