یکی ازمکان های خرید و تهیه بره موم فروشگاهای اینترنتی می باشد. هم اکنون بره موم به صورت کپسول، برای سهولت استفاده، در مجموعه عسل ایران موجود می باشد.
از آنجایی که این روز ها بره موم بسیار از طرف مردم مورد استقبال قرار گرفته و برای درمان بیماری ها از آن استفاده می شود، هم اکنون بره موم به صورت پودر، کپسول و خام در بازار عرضه می گردد که نوع کپسول آن برای استفاده افراد بسیار راحت می باشد.
از آنجا که بره موم در کشور ما به میزان اندک تولید می گردد از قیمت نسبتا بالایی برخوردار می باشد، پس بنابراین برای خرید آن باید به افراد با اعتماد مراجعه نمود تا نوع خالص و صددرصدی طبیعی آن را تحویل گرفت.
اما آیا می دانید که بره موم، چه نقشی در کندو عسل داشته و در طرف مقابل، چه خواصی را برای انسان ها دارا بوده است؟

تهیه بره موم

بره موم در کندو عسل

گفتنی است که بره موم، ماده ای صمغی شکل و چسبناک بوده که زنبورهای کارگر، آن را توسط رزین و صمغ گیاهان و درختان موجود در طبیعت تولید نموده اند. بره موم عمدتا در جداره ها و دیواره های کندو عسل و یا در محل ورود زنبورها به داخل کندو، تشکیل گردیده و زنبورعسل ایرانی، شهرت زیادی به تولید مقدار بره موم فراوان داشته است.
از آنجا که بره موم دارای ترکیباتی با خواص ضدباکتریایی و ضدآلودگی بوده، در کندو عسل نقش مهم ضدعفونی کردن پاهای زنبورها را بر عهده داشته تا مانع از شیوع انواع بیماری ها و آلودگی ها به داخل کندو گردد.
در ضمن می توان گفت که زنبورهای کارگر هر زمان تهدیدی مانند وجود درز در کندو عسل را مشاهده کنند، با بره موم آن محل را پر کرده اند که این امر به ترمیم شکستگی های کندو و همچنین تنگ نمودن دریچه پرواز در فصل زمستان، کمک شایانی را نموده است.
اما اگر از نقش مفید بره موم در کندو عسل بگذریم، باید گفت که امروزه از بره موم خواصی بدست آمده که منجر شده تا مصرف آن برای انسان ها هم از ارزشمندی خاصی برخوردار باشد.
با توجه به آنکه بره موم خالص، دیر هضم تر برای انسان ها بوده، امروزه با استفاده از روش های گوناگون، انواع پودر و عصاره آن روانه بازارهای فروش گردیده است که دارای مواد موثره ی بیشتری نیز می باشند.
اما امروزه شرکت های معتبری در این زمینه، توانسته اند از پودر و عصاره بره موم، فرآوره هایی چون کپسول و قرص بره موم را تولید کنند که هم راحت حمل و نقل گردیده و هم راحت می تواند مورد استفاده تمامی افراد قرار بگیرد و هیچگونه عوارضی را دارا نباشد.

تهیه بره موم

خواص کپسول بره موم

گفتنی است که بره موم، ماده ای حاوی گرده و عسل هم بوده که خب می تواند ترکیباتی با خواص ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی را دارا باشد. مصرف کپسول بره موم، خواص ذیل را در بر داشته است:

  • درمان مشکلات گوارشی.
  • ضد سرطان و قابل مصرف حین شیمی درمانی.
  • تقویت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی آن.
  • پیشگیری از ریزش مو.
  • کاهش فشار خون بالا.
  • کاهش کلسترول مضر خون.

در حال حاضر شما می توانید انواع پودر و عصاره بره موم و به خصوص کپسول بره موم را از طریق سایت های معتبر اینترنتی، با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید. جهت کسب اطلاع از چگونگی خرید این محصولات، می توانید با کارشناسان فروش انواع محصولات زنبورعسل ایرانی، ارتباط مستقیم داشته باشید.