آیا از مزایای گرده گل عسل طبیعی برای رشد ذهنی و جسمی کودکان خود اطلاع دارید؟ گرده گل کامل ترین مکمل طبیعی در دنیاست که تمام مواد لازم و ضروری بدن را در خود جای داده.
تغذیه ناقص و مشکلات ناشی از آن که بر اثر خوردن مواد شیمیایی به وجود می آید امروزه به یک مشکل جهانی مبدل شده است. رشد مغز در دوران کودکی خیلی بیشتر از مواقع دیگر است و  رژیم غذایی که حاوی انواع ویتامین ها و املاح معدنی باشد، می تواند به رشد مغز و اتصالات شبکه عصبی مغز کمک بیشتری کند.
از این میان ویتامین های گروه ب، ای، سی، پروتئین ها، فیبر و اسیدهای چرب امگا سه از مواد لازم برای افزایش ضریب هوشی کودکان می باشد. حال سوال این است که آیا در طبیعت ماده ای وجود دارد که همه این ترکیبات را یک جا در خود داشته باشد؟ آیا می دانید که نام این ماده گرده گل است؟

گرده گل عسل

گرده گل و کودکان

بله باید گفت که عسل طبیعی، تنها فرآورده ی مهم و پرخاصیت زنبورعسل نبوده و گرده گل هم، که به عنوان ارزشمندترین ماده ی موجود در طبیعت شناخته شده، یکی از فرآورده های مفید دارویی و درمانی زنبورعسل نام داشته است.
البته باید گفت که گرده گل، منبع تغذیه ای برای نوزادان زنبورعسل در کندو نیز شناخته شده و زنبورهای کارگر با انجام عمل گرده افشانی خود بر روی گل های انواع گیاهان دارویی، انواع گرده گل را به صورت دانه هایی ساچمه ای شکل، جمع آوری کرده و با خود به داخل کندو عسل آورده اند.
زنبورداران هم با استفاده از ابزاری مانند تله گرده گیر، که در مسیر ورود به کندو نصب نموده اند، انواع گرده گل خالص را از کیسه های ذخیره گرده در زنبورعسل، جمع آوری می کنند و آن ها را به صورت پودر خشک شده، برای مصرف انسان ها روانه بازارهای فروش نموده اند.
گفتنی است که گرده گل ماده غنی و سرشار از انواع اسید های آمینه، ویتامین ها و هورمون هاست. شما با استفاده از گرده گل در رژیم غذایی کودکانتان هم به رشد ذهنی و هم به رشد جسمی و هم افزایش طول قدی آن ها کمک می کنید.
بله گرده گل می تواند به عنوان یک غذای کامل که سرشار از انواع پروتئین هاست؛ خواص مفیدی را برای انسان ها و به خصوص کودکان داشته باشد و شایان ذکر که مصرف آن توانسته به تقویت ذهن و حافظه کودکان هم کمک شایانی نموده باشد.
اما آیا با دیگر خواص مصرف گرده گل و بهترین طریقه مصرف آن، آشنایی داشته اید؟

گرده گل عسل

خواص دیگر گرده گل خالص

اولا مصرف کنندگان گرده گل باید در خرید یک گرده گل خالص و بدون آلودگی دقت کافی را داشته باشند و فقط از مراکز معتبر خرید، گرده گل خالص را بخواهند، چرا که گفتنی است مصرف گرده گل های آلوده، امکان بروز عوارض جدی را برای افراد خواهد داشت.
دوما اینکه به گفته بسیاری از متخصصین تغذیه، مصرف گرده گل همراه با عسل طبیعی، از بهترین روش های مصرف این ماده ارزشمند نام داشته و می تواند خواص ذیل را دارا باشد:

  • ضدآلرژی و حساسیت.
  • درمان بیماری های پروستات.
  • ضدسرطان.
  • بهبود علائم دیابت.
  • درمان نازایی و ناتوانی جنسی.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن.
گرده گل عسل

با توجه به اینکه گرده گل عسل، ماده ای پرخاصیت بوده و خالص بودن آن اهمیت داشته، شما می توانید انواع گرده گل خالص را با قیمت بسیار مناسبی از مراکز معتبر فروش محصولات زنبورعسل ایرانی، خریداری کنید.