در ایران برند های متفاوتی از عسل موجود است و برخی از آن ها جزو‌ بهترین ها می باشند و به کشور های دیگر صادر می شود در این بین، نوع عسل شبدر نیز معروف است که گیاهی است که رویش نسبتا خوبی در ایران دارد.
گیاه شبدر در مناطق زیادی مانند تبریز، اراک و در تهران در بخش هایی مانند دامنه های البرز و … موجود می باشد این گیاه غذای عالی برای زنبوران عسل است و انواع مختلف آن با نام های شبدر سفید، شیرین و قرمز شهرت دارد. اما خواص این گیاه چیست؟ فواید عسل شبدر چیست؟

خواص گیاه شبدر
طب سنتی بر این باور است که شبدر طبع گرمی را دارا می باشد در نتیجه مانند یک اسپری برای بیماری های تنفسی می تواند عمل کند و آن را به عنوان، یک دارو علیه آسم پذیرفته اند. در مورد شبدر قرمز باید گفت می تواند ویتامین c و کلسیم بدن شما را به راحتی تامین کند همچنین به عنوان یک ماده ی خوراکی اگر مایل بودید می توانید در پیش غذای خود مانند سوپ یا سالاد مصرف نمایید.

عسل شبدر
اگر ورزشکار هستید یا فعالیت بدنی شما زیاد است خوردن این عسل انرژی زا را حتما توصیه می کنیم، همچنین این عسل نقش به سزایی در تقویت حافظه خواهد گذاشت. تابستان تا حدود اوایل پاییز ماه مهر این عسل قابل برداشت است، این عسل توسط برند های متفاوتی تولید می شود و همانند انواع دیگر عسل ها قیمت های متفاوتی دارد که برای خرید بهترین نوع یا به تخصص کافی در شناخت عسل نیاز است یا به فروشنده و مکان مورد نظر اعتماد کامل داشته باشید