اگر تا به حال دچار زخم خاصی در بدن شده اید حتما به دنبال خرید یک پانسمان
خوب رفته اید اما آیا تا به امروز برای بستن زخم، پانسمان عسل را امتحان
کرده اید؟ می دانید این پانسمان چه مزیت هایی را به دنبال دارد؟
احتمالا برای یک بار هم که شده اکثر ما دچار سانحه ای شده ایم که در پی آن زخمی در جایی از بدن ما شکل بگیرد. در این مواقع اولین کاری که ما انجام می دهیم  شستن محل زخم و سپس پانسمان کردن یا بستن آن می باشد. ولی در بستن زخم چه اصولی باید رعایت شود؟ بهترین روش بستن زخم با چه ابزار و موادی است؟

اصول پانسمان زخم
اولین اصل در بستن زخم، قبل از دست زدن به پانسمان دستان خود را آب و مواد شوینده بشویید و در صورت وجود دست کش های یک بار مصرف حتما استفاده نمایید به دلیل اینکه  زخم ها به سرعت می توانند عفونت و ‌باکتری را به خود جذب نمایند، سپس محل زخم را با آب شسته و پانسمان را به دقت روی آن ببندید. توجه داشته باشید در صورت خونریزی زخم، پانسمانی دیگر روی پانسمان فعلی بگذارید اگر باز هم خونریزی ادامه داشت و پانسمان دوم هم درگیر شد هر دو را بردارید و پانسمان تمیز دیگری روی زخم قرار دهید.

پانسمان عسل
در بالا متوجه اصول بستن بهداشتی زخم شدید، بگذارید حالا روش بهتر و سریعتری را برای بهبود و ترمیم زخم تان پیشنهاد بدهیم اول اینکه به جایی که زخم را با آب یا بتادین بشوییید از آب و عسل استفاده کنید و‌ اینکه اگر برای خرید پانسمان اقدام می کنید به جای پانسمان معمولی، پانسمان عسل خریداری کنید. استفاده از این نوع پانسمان نه تنها روند درمان را سرعت می بخشد بلکه جای زخم را هم‌ کاملا محو‌ می کند.