زنبور باید در چه موقعیتی قرار داشته باشد تا توان تولید عسل وحشی را به
دست آورد؟ برترین فوایدی که می توانید برای همچون عسلی برشمارید چه می
باشد؟ زنبور های این نوع عسل چقدر به طبعیت برای تولید این عسل متصل
هستند؟
به نظرم نقطه ی عطف تولید عسل وحشی این است که زنبور با اعتماد کافی و بدون حتی کوچک ترین کمکی از انسان کندو خود را در طبیعت می سازد و اگر هم دچار بیماری خاصی هم بشود یا خودش به صورت طبیعی با آن مبارزه می کند یا جان خودش را ازدست می دهد.
شاید دلیل امر خاص و گران بودن این عسل با گفته های بالا کاملا روشن شد. کوهستان ها جایگاه و فرصت خوبی برای این زنبور ها می باشد تا کندو ی خود را ساخته و به زندگی مستقل و تولید عسلشان بپردازند.
خواص این عسل جدا از عسل های دیگر نیست ولی چون کاملا از بطن طبیعت گرفته می شود تاثیر پذیری بیشتری دارد، برای مثال اگر قصد تست کردن این عسل را داشتید اگر دچار زخم بدی شدید این عسل گزینه ی اولتان برای معالجه ی زخم باشد.
نه تنها عسل وحشی بلکه موم آن نیز می تواند مخازنی عمیق از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بیماری هایی مانند سینوزیت باشد.
اگر قصد کردید که این عسل را تهیه کنید یادتان باشد که عسل مورد نظر در همه جا به وفور پیدا نمی شود و حتما باید به فردی که قصد دارد آن را برای شما تهیه کند اعتماد کافی داشته باشید زیرا عسل هایی با قیمت های نجومی ولی با نازلترین کیفیت در بازار تحت این نام  توسط افراد سود جو یا کلاه بردار این حرفه به فروش می رسند.