مصرف هر کدام از انواع عسل های گیاهان دارویی، چه خواص درمانی و تغذیه ای داشته است؟ عسل گیاهی ناب و خالص در بازارهای فروش عسل ایرانی، چه قیمتی را دارا می باشد؟
حتما اگر شما هم کمی علاقه مند به مصرف گیاهان دارویی بوده باشید، در سایت های معتبر اینترنتی نام گونه های مختلفی از گیاهان دارویی را که در اکثر مناطق کشور روییده است را می دانید و شاید با خواص درمانی آنها، آشنایی داشته اید.
گفتنی است که کشور ایران، از جمله مناطق غنی دنیا، در زمینه وجود تنوع فراوانی در گیاهان دارویی بوده و به جرئت می توان ادعا کرد که صنعت زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل در اکثر مناطق کشور، می تواند تبدیل به صنعتی پرسود و ارزشمند گردد که نقش مهمی را در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه داشته است.
بله تولید عسل طبیعی و خالص از شهد گل های گیاهان دارویی مفید، می تواند علاوه بر خواص درمانی خود آن گیاه دارویی، با ترکیبات منحصربفردی که در تولید عسل بدست آورده، توانسته خواص درمانی بیشتر و شگفت انگیزتری را به همراه داشته باشد.
با توجه به اهمیت مصرف عسل طبیعی و اینکه توصیه مشاورین گوارش و تغذیه، مصرف روزانه مقدار کافی از عسل طبیعی بوده، تولیدکنندگان معتبری در کشور توانسته اند انواع عسل ناب گیاهان دارویی را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند. آیا با انواع گونه های عسل طبیعی و گیاهی که در کشور ما تولید شده آشنایی داشته اید و خواص مصرف آنها را می دانید؟

عسل گیاهان دارویی

خواص عسل گیاهان دارویی

همانطور که متوجه شدید، در اکثر مناطق کشور ما، گونه های مختلفی از عسل طبیعی از شهد گل های گیاهان دارویی تولید شده که هر یک از آنها می توانند خواص درمانی بی نظیری را برای درمان بسیاری از بیماری ها دارا باشند.
تولیدکنندگان معتبری در استان های لرستان، کردستان، اردبیل و همدان، توانسته اند با مجهز نمودن مراکز تولیدی خود به آزمایشگاه های تخصصی تست مرغوبیت عسل طبیعی، انواع عسل خالص و شناسنامه دار را روانه بازارهای فروش نموده اند و در این میان، استان لرستان توانسته مرغوبترین عسل تولیدی در کشور را به خود اختصاص دهد.
از جمله انواع عسل گیاهان دارویی تولید شده در برخی از مناطق کشور، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
عسل زرشک از جمله انواع گونه های عسل طبیعی و دارویی تولید شده در منطقه استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند بوده که با توجه به شرایط اقلیمی این استان، از کیفیت و غلظت بالایی برخوردار بوده است.
گفتنی است که مصرف عسل زرشک خالص، می تواند خواص درمانی مفیدی چون درمان مشکلات کیسه صفرا و کاهش چربی خون را به همراه داشته باشد.
از جمله مشهورترین و پرفروش ترین انواع گونه های عسل طبیعی، عسل گون و عسل آویشن بوده اند که در اکثر مناطق معتدل کشور تولیدکنندگانی معتبر داشته اند و توانسته اند خواص درمانی مفیدی را برای انسان ها دارا باشند.
عسل گون طبیعی که در دو نوع عسل گون کتیرا و گون گز تولید گردیده، علاوه بر خواص عمومی عسل طبیعی، می تواند مناسب ترین عسل برای بیماران کم خونی باشد.
عسل آویشن هم که سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها بوده، از جمله گونه های مفید عسل طبیعی برای افراد دیابتی بوده است.
از دیگر انواع عسل های گیاهان دارویی، می توان به عسل کنار، عسل عناب، عسل سیاه دانه، عسل شوید، عسل جعفری، عسل ریحان و عسل اسطوخودوس اشاره داشت.
در بازارهای خرید و فروش انواع عسل ایرانی، شما می توانید با شناخت نمایندگی های تولیدکنندگان معتبر در کشور، خریدی بدون نگرانی پیرامون قیمت و کیفیت عسل داشته باشید.