آیا می دانید که بسته بندی انواع عسل طبیعی، در کدام شرکت های معتبر و در چه ظروفی صورت گرفته است؟ چگونه می توان از آخرین قیمت انواع عسل بسته بندی شده در بازار، آگاهی پیدا کرد؟
عسل طبیعی از جمله مشهورترین، پرفروش ترین و مقوی ترین فرآورده ی زنبورعسل بوده که در تمام دنیا به خصوص کشور ایران، مصرف کنندگان بیشماری را داشته که آن را در صبحانه و یا به عنوان یک میان وعده انرژی بخش، مورد استفاده قرار داده اند.
مصرف روزانه انواع گونه هایی از عسل طبیعی و خالص که در کشور ما از تنوع بسیاری برخوردار بوده، همواره مورد توصیه مشاورین و متخصصین تغذیه و گوارش بوده است که می تواند خواص درمانی بی نظیری را برای انسان ها در سنین گوناگون و طبع های مختلف، دارا باشد.
امروزه در بازارهای خرید و فروش عسل طبیعی، انواع عسل ناب ایرانی به صورت کیلویی، موم دار و یا بدون موم و به صورت بسته بندی شده در قیمت های متفاوت به فروش رسیده اند که همواره توصیه شده تا عسل خالص را از مراکز فروش معتبر تهیه کنید تا از قیمت و کیفیت آن، راضی باشید.
حتما این سوال برایتان پیش می آید که عمدتا بسته بندی عسل در چه ظروفی صورت گرفته است؟ و اینکه اگر عسل موجود در بسته بندی خود، دچار شکرک گردد، چگونه می توان شکرک موجود در آن را برطرف نمود؟

بسته بندی عسل طبیعی

با توجه به اینکه شاید بتوان گفت مرحله ی نهایی در تولید عسلی مرغوب و باکیفیت، همین مرحله ی بسته بندی عسل بوده است که باید در شرایطی مناسب و توسط شرکت های معتبر و با تجهیزاتی مناسب صورت بگیرد.
در تمامی شرکت های اروپایی و جهانی، امروزه بسته بندی عسل طبیعی در ظروف شیشه ای و یا پلی اتیلنی صورت گرفته که عمدتا در وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی موجود بوده و با قیمت های متفاوت به فروش رسیده اند.
امروزه در کشور ما هم، از ظروف شیشه ای و یا جدیدا از ظروف پلاستیکی، برای بسته بندی انواع عسل طبیعی، استفاده شده که در شرایطی ایده آل و به دور از هر گونه مواد و ذرات خارجی و بوی نامطبوعی، صورت گرفته است.

عسل بسته بندی

شکرک عسل بسته بندی شده

نکته ی مهم و شاید مبهم برای بسیاری از مصرف کنندگان عسل طبیعی، شکرک موجود در عسل بوده که به اشتباه، بسیاری از افراد و حتی عرضه کنندگان عسل، این عامل را نشان از نامرغوب بودن عسل دانسته اند!
اما باید گفت که در واقع این عسل طبیعی بوده که به سبب وجود آنزیم هایی چون آمیلاز در ترکیباتش و خاصیت تبلور مواد قندی موجود در آن، بعد از مدتی شکرک می زند که به هیج وجه نمی تواند نشان از نامرغوب بون عسل باشد.
گفتنی است که شکرک موجود در عسل طبیعی که برخی حتی علاقه مند به مصرف آن بوده اند، با قرار دادن ظرف نگهداری عسل در آب جوش، از میان می رود و می تواند به عسل مایع تبدیل گردد.
با توجه به اینکه بازار خرید و فروش عسل طبیعی، همواره نگرانی پیرامون وجود افراد واسطه و سودجو را داشته که در عرضه انواع عسل های تقلبی و مصنوعی حتی با قیمت بالا، نقش فزاینده ای داشته اند، شما می توانید با شناخت عرضه کنندگان معتبر عسل ناب ایرانی در کشور، انواع عسل بسته بندی شده مرغوب را با قیمتی مناسب خریداری کنید.