آیا می دانید که خواص دارویی و درمانی مصرف عسل ریحان طبیعی چه بوده است؟ چگونه می توان مرغوبترین عسل ریحان را در بازار خریداری کرد؟
عسل از فرآورده های مقوی و با ارزش غذایی بالای زنبورعسل بوده که هم به عنوان یک ماده ی غذایی و هم به عنوان یک ماده ی دارویی، توانسته نقش موثری را در حفظ سلامت انسان ها با مصرف به طور روزانه، دارا باشد.
مصرف کنندگان جدی عسل باید بدانند که عسل مملو از بهترین و ضروری ترین ترکیبات مفید برای بدن انسان بوده که توانسته در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات، تأثیرات مثبتی را داشته باشد و امروزه هیچ ماده ی چون عسل، نتوانسته تا این اندازه نقش درمانی و تغذیه ای را به خوبی ایفا کند.
شاید تنها مسئله ی جدی که پیرامون مصرف عسل برای مشتریان و مصرف کنندگان باقی مانده، عدم شناخت عرضه کنندگان معتبر آن در بازار بوده است. با توجه به اینکه در بازارهای خرید و فروش عسل، وجود افرادی سودجو منجر شده تا انواع عسل های تقلبی و مصنوعی رواج بیشتری پیدا کنند، لذا توصیه شده تا از مراکز معتبر و دارای مجوز، خرید عسل خالص و اصل، صورت بگیرد.
امروزه با توجه به اینکه شرایط ایده آل آب و هوایی و اقلیمی، زنبورداران بیشتری را در اکثر مناطق کشور مجاب به فعالیت در این صنعت نموده، شاهد تولید انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی از شهد گل های گیاهان دارویی مفیدی نیز بوده ایم.
حال آیا می دانید که یکی از گونه های عسل تک گل و یا عسل دارویی، عسل ریحان بوده که مصرف آن می تواند خواص درمانی مفیدی را برای افراد دارا باشد؟

عسل ریحان

خواص مصرف عسل ریحان چیست؟

در ابتدا ذکر این نکته ضروری بوده که گیاه ریحان، از جمله گیاهان یکساله و بومی فلات ایران با گل های ارغوانی و یا سفید می باشد که در طب سنتی دارای خواصی چون ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی بوده است.
اطراف تهران، سیستان و بلوچستان و اصفهان از جمله مناطق رویش گیاه ریحان در کشور ما بوده که به صورت خودرو رویش پیدا نموده است.
عسل ریحان، از شهد گل های گیاه ریحان تولید شده که دارای رنگی روشن می باشد. مصرف عسل ریحان خالص و طبیعی، می تواند خواص درمانی نام برده شده در ذیل را دارا باشد:

  • مصرف عسل ریحان قبل از خواب، می تواند به کم خوابی های مداوم در افراد، کمک شایانی نماید.
  • تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن می باشد.
  • بهبود سردردهای شدید و میگرن.
  • بهبود ضعف بدن و تقویت کننده ی اعصاب.

مصرف عسلی خالص و کاملا طبیعی که از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان معتبر در کشور خریداری شده باشد، علاوه بر رضایت از قیمت و کیفیت، می تواند خواص درمانی و تغذیه ای منحصربفردی را برای تمامی انسان ها دارا باشد.
برای خرید عسل ریحان طبیعی با قیمت مناسب، می توانید با مشاورین در این حوزه، ارتباط داشته باشید.