آیا می دانید امروزه در بازارهای روز فروش انواع عسل طبیعی، عسل
مرغوب تولیدی در استان لرستان با قیمتی ارزان عرضه گردیده و توانسته با
کیفیت بالای خود، مصرف کنندگان را به خرید آن مجاب نماید؟
عسل را همه افراد در جوامع گوناگون می شناسند و می دانند که این ماده غذایی چقدر ارزشمند تقلی گردیده و خواص منحصربفردی را با خود برای تمامی افراد به همراه داشته است. اما آیا می دانید بهتر است عسل را چگونه و با چه قیمتی تهیه نمایید؟
در ابتدا باید اشاره نمود که عسل فرآورده ای تولید شده از دامن طبیعت و شهد شیرین گل ها بوده که به سبب دارا بودن ترکیباتی مهم چون مواد و املاح معدنی، مانند آهن و کلسیم و انواع مواد مغذی و ویتامین ها، دارای خواص درمانی بی نظیری بوده و از گذشته تا به امروزه همواره مصرف آن مورد توصیه برای تمامی سنین قرار گرفته است.
مصرف روزانه یک قاشق عسل می تواند خواصی چون، ضدمیگرن، مناسب برای درمان ناراحتی های کلیه و مثانه، تقویت سیستم اعصاب و تقویت مغز و حافظه را دارا باشد و امروزه به سبب وجود افراد با بیماری کم خونی، مصرف آن به این افراد نیز توصیه گردیده است.
اگر شما هم از خریداران عسل بوده اید حتما دغدغه ای برای تهیه با قیمت مناسب و البته با کیفیت بالای عسل را داشته اید و باید بدانید که امکان تهیه عسلی تقلبی و مصنوعی وجود داشته است.
بازار خرید و فروش عسل، بازاری با نوسانات قیمتی فراوان بوده و حضور داشتن افرادی که عسلی بی کفیت را با قیمتی بالا نیز به عرضه رسانیده اند. باید گفت در این میان، ارتباط داشتن با مراکز تولید و توزیع معتبر عسل، می تواند در تهیه عسلی اصل و طبیعی بسیار کمک کننده باشد.
اما سوالی که شاید برای شما هم مطرح شد، این است که چگونه می توان تولیدکنندگان معتبر را شناسایی نمود و از مراکز فروش معتبر آنها، عسلی مرغوب را با قیمتی مناسب تهیه نمود؟
باید گفت امروزه استان لرستان، یکی از پایگاه های مهم در صنعت تولید عسل مرغوب در کشور بوده و با دارا بودن تعداد بالغ بر 1800 نفر زنبوردار در داخل استان و همجنین استعداد مناسب در پوشش گیاهی و مراتع، توانسته رتبه نخست را در مرغوبیت عسل تولیدی در کشور را داشته و امروزه در بازارهای روز کشور می توانید عسلی طبیعی و ناب را با قیمتی ارزان تر خریداری نمایید.