خوشبختانه امروزه در بازارهای داغ خرید و فروش انواع عسل ایرانی، مرغوبترین عسل کشور با قیمتی مناسب توسط مراکز معتبر عرضه می گردد.
عسل با نام عربی انگبین، بدون شک یکی از ماده های غذایی بسیار محبوب میان افراد از گذشته تا به امروزه بوده که مملو از ترکیباتی بسیار منحصربفرد در راستای حیات انسان ها بوده است. عسل در صورتی که در طبیعی ترین نوع خود مورد مصرف قرار بگیرد، نقش تغذیع ای و درمانی فوق العاده ای را برای انسان ها دارا می باشد.
شایان ذکر است که عسل طبیعی و کاملا ارگانیک، عسلی شامل ترکیباتی چون مواد قندی مونوساکاریدی مانند فروکتوز، انواع املاح معدنی مانند کلسیم و آهن، انواع ویتامین ها و کربوهیدرات می باشد و همواره مصرف روزانه آن، مورد توصیه اکثر مشاورین برای افراد با هر طبع و مزاجی بوده است.
حال آیا می دانید که امروزه بازارهای داغ خرید و فروش عسل را برخی از افراد سودجو کمی ناامن نموده و انواع عسل های تقلبی و صنعتی که یا از آب و شکر تغذیه شده و یا اینکه بدون دخالت زنبورهای عسل تولید شده را به عرضه رسانیده اند؟ گفتنی است که برخی از این عسل ها قیمت ارزانتری داشته و وجود داشته اند مشتریانی که کیفیت را فدای قیمت نموده و به وجود این نوع عسل ها در بازار دامن بیشتری زده اند.
حتما این سوال برایتان پیش می آید که چگونه می توان در این بازارها، انواع عسل طبیعی و غیرتقلبی را تهیه نمود که البته قیمت مناسبی را هم شامل گردند؟

انواع عسل مرغوب در کشور

خوشبختانه امروزه ایران را در جهان، یکی از پایگاه های مهم در تولید انواع عسل طبیعی و ناب می دانند که سبب آن وجود مراتع و کوهستان هایی بکر در اکثر مناطق سطح کشور می باشد.
در حال حاضر در کشور ما، استان هایی چون کردستان، لرستان، همدان، اصفهان، اردبیل و خوزستان، دارای تولیدکنندگانی معتبر در صنعت تولید انواع عسل طبیعی و ارگانیک می باشند که گفتنی است در این بین استان لرستان توانسته مرغوبترین عسل کشور را با تولید چیزی به میزان 1500 تن سالانه عسل، دارا باشد.
لازم به ذکر است که به تازگی شاهد افزایش تولید انواع عسل در استان هایی چون همدان و خوزستان هستیم که این استان ها توانسته اند انواع عسل اصل و شناسنامه دار را روانه بازارهای فروش نمایند.
از جمله انواع عسل های تولیدی در کشور می توان به عسل گون، عسل آویشن، عسل مرکبات، عسل کنار، عسل زرشک، عسل گشنیز، عسل جعفری، عسل بابونه و غیره اشاره نمود که همگی آنها خواص منحصربفرد درمانی خود را دارا بوده اند.

مرغوبترین عسل

چگونه عسل اصل را تهیه کنم؟

همانطور که متوجه شدید، خوشبختانه امروزه تولیدکنندگان معتبر از انواع عسل های طبیعی در کشور ما وجود داشته اند و به نظر می رسد تنها راهکار خرید بدون دغدغه و نگرانی پیرامون کیفیت و حتی قیمت عسل، می تواند خرید از مراکز و نمایندگی های فروش معتبر این استان ها در سطح کشور باشد.
اگر چه که امروزه هنگامی که به بازار خرید عسل رفته باشید  و مواردی را پیرامون تشخیص عسل اصل از تقلبی را شنیده اید، باید به جرئت ادعا نمود که روش های ذکر شده نمی تواند راهکاری مطمئن برای تشخیص این امر باشد و این تولیدکنندگان معتبر عسل بوده که با تست مرغوبیت عسل در آزمایشگاه های تخصصی خود، عسلی اصل را تولید و روانه بازارهای فروش نموده اند.
پس برای خرید انواع عسل اصل و درجه یک، می توانید با کارشناسان و مشاورین در حوزه توزیع انواع عسل ناب در بازارهای داغ کشور، ارتباط مستقیمی را داشته باشید.