آیا می دانید چند نوع عسل طبیعی در کشور ما تولید گردیده است؟ کدام انواع
مختلف عسل در استان لرستان موجود می باشد؟ آیا عسل لرستان صادراتی را به
دیگر بازارهای کشور داشته است؟
با توجه به اینکه کشور ایران یکی از مناطق مستعد رشد انواع گیاهان معطر و دارویی در جهان نام گرفته است، استان هایی مانند کردستان، اردبیل و لرستان با توجه به طبیعت بکر خدادای و پوشش گیاهی قوی، توانسته اند بیشترین بهره را از این ویژگی خود ببرند و به صنعت زنبورداری و تولید عسل مشغول باشند و یک تجارت پرسود داشته اند.
اما باید گفت با توجه با اینکه انواع مختلف عسل در هر یک از این استان ها با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی تولید گردیده است، در استان لرستان انواع گوناگونی عسل مانند گون، گزانگبین، آویشن کوهی، شتیزه و سقز کوهی وجود داشته که هر یک خواص و ویژگی های منحصربفرد خود را داشته و در موارد گوناگون درمانی و تغذیه ای بهره برده شده اند.
اما به طور کلی مصرف به اندازه و کافی عسل به طور روزانه برای تمامی افراد در سنین های گوناگون توصیه گردیده که می تواند سلامت قلب، مغز و دستگاه گوارش آنها را تضمین نماید.
امروزه با توجه به دارا بودن رتبه نخست عسل لرستان در بین استان های دیگر، صادرات این محصول به دیگر بازارهای داخلی با کیفیتی اصل و البته قیمتی مناسب صورت گرفته و مشتریان می توانند آن را از معتبرترین مراکز صادرات این محصول در استان لرستان سفارش دهند.