آیا از انواع مختلف عسل تولیدی در استان لرستان و خواص آنها چیزی می دانید؟
آیا همه افراد در مصرف عسل مجاز می باشند و کدام نوع عسل را باید تهیه
نمود؟
بدون شک، یکی از بهترین و طبیعی ترین انواع عسل تولیدی در کشور ما، با توجه به آمار و ارقام موجود، عسل تولیدی استان لرستان بوده، که امروزه تهیه عسلی اصل و بدون دغدغه با ضمانت بالا را، برای مصرف کنندگان عسل، امری میسر نموده است.
در استان لرستان چیزی بالغ بر 1500 تن انواع عسل تولید گردیده و از لحاظ عسل تولیدی در کشور، رتبه هفتم را دارا بوده و از لحاظ مرغوبیت عسل، رتبه اول را از آن خود نموده است. انواع عسل تولیدی استان لرستان، با بهترین کیفیت و در بسته بندی هایی با وزن های گوناگون و قیمت های متفاوت، وجود داشته است. اما کدام انواع عسل در این استان تولید گردیده است؟

انواع عسل تولیدی لرستان
مصرف کنندگان عسل، در درجه اول باید تولید کنندگان عسل مرغوب و اصل را شناسایی نموده، و با ارتباط داشتن با نمایندگی معتبر فروش این محصول، اقدام به تهیه آن نمایند. حال با توجه به اینکه استان لرستان، از معتبرترین مراکز تولید عسل بوده، دارای انواع عسل تولیدی ذکر شده در ذیل می باشد.

  • عسل گون، یکی از پرفروش ترین عسل تولیدی از گیاه گون می باشد که دارای خواص مفیدی مانند، کاهش دهنده کم خونی، و تقویت کنندگی کیله و مثانه را داشته است.
  • عسل کوهی یا وحشی که مصرف آن می تواند، ضدتشنج، ضدنفخ و تقویت کنندگی معده را در بر داشته باشد.
  • عسل آویشن که دارای خواصی چون ضدعفونی کننده سیستم تنفسی و تقویت کنندگی بینایی را داشته است.
  • و انواع عسل دیگر مانند عسل شتیزه و عسل گزانگبین که دارای خواص منحصربفردی می باشند.

مصرف عسل و بیماران دیابتی
باید بدانید که مصرف عسل، به سبب  دارا بودن رایحه ای خوش و طبعی معتدل، میتواند مورد مصرف تمامی افراد در سنین های گوناگون قرار بگیرد، اما بسیاری از بیماران دیابتی نگرانی در مصرف عسل را داشته اند.
باید گفت این افراد، باید در تهیه عسلی کاملا طبیعی و با دارا بودن درصد مناسبی از انواع قندهای غیرمضر گلوکز، ساکارز و فروکتوز دقت کافی را نمایند و در صورت احتیاط، بهتر است با پزشک خود در این مورد مشورت نمایند.
لازم به ذکر است تنها مصرف عسلی طبیعی و اصل، با بدن انسان سازگار بوده و مصرف کنندگان عسل، باید در تهیه آن، از نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر، نهایت دقت را داشته باشند.