آیا از انواع مختلف عسل تولید شده در کشور به خصوص در استان لرستان، آگاهی دارید؟ میزان تولیدی عسل در استان لرستان چگونه بوده است؟
مصرف عسل، این ماده دارویی و دارای خواص تغذیه ای فراوان، همواره مورد توصیه اکثر مشاورین و متخصصان گوارش و تغذیه بوده است. چرا که مصرف عسل در زمان های گوناگون، مانند مصرف آن به صورت ناشتا و یا قبل از خواب، می تواند در درمان و بهبودی مشکلات ناشی از دستگاه گوارش و معده بسیار زیاد موثر باشد.
اما باید گفت اینها تنها موارد مفید مصرف عسل نبوده و انواع مختلف عسل نیز می تواند خواص بسیاری را داشته باشند. امروزه عسل تهیه شده در استان لرستان بواسطه مرغوبیت آن، یکی از بهترین عسل های تولیدی در کشور بوده که انواع مختلفی مانند عسل گون، عسل کوهی، عسل آویشن، عسل گزانگبین و عسل شتیزه بوده است.
اگر بخواهید خواص برخی از این انواع عسل تولیدی را بدانید، باید گفت که عسل گون می تواند خونساز بوده و در درمان کم خونی مفید باشد و یا مصرف عسل کوهی می تواند در جلوگیری از سرماخوردگی و مقاوم بودن سیستم بدن افراد بسیار زیاد موثر باشد.
استان لرستان توانسته بالغ بر 1600 تن عسل تولیدی را به صورت سالیانه صورت دهد و صادراتی را به بازارهای فروش داشته باشد. برای تهیه انواع این عسل های تولیدی در اصل ترین نوع و قیمت خود، می توانید با راه های ارتباطی داده شده در تماس باشید.