آیا می دانید که ارزش بالای غذایی انواع گرده گل، سبب شده تا این ماده ارزشمند، به نام غذای کامل شهرت پیدا نماید؟ آیا از خواص مصرف گرده گل اصل، آگاهی داشته اید؟

گرده گل
ماده ای ارزشمند موجود در طبیعت نام داشته که زنبورهای عسل آن را به وسیله کیسه هایی مخصوص در پاهای عقب خود که عمدتا مودار می باشند، جمع آوری گردیده و به داخل کندوهای عسل آورده می شوند.
گفته می شود که هنگام جمع آوری گرده گل توسط زنبورعسل، این ماده با عسل طبیعی هم مخلوط شده و سپس وارد کندوهای عسل می گردد که با توجه به ترکیباتی سرشار از انواع مواد معدنی، مواد ویتامینی و پروتئین ها و اسیدهای آمینه چرب ضروری، یک منبع غذایی کامل برای زنبورهای نوزاد و زنبور ملکه در کندوهای عسل می باشد.
با توجه به ارزش بالای غذایی انواع گرده گل، که مرغوبترین نوع آن در فصل بهار توسط زنبورهای عسل جمع آوری شده و به نام گرده گل زنبورعسل مشهور بوده اند، امروزه می توانند یک منبع مکمل غذایی مناسب و مفید برای انسان ها باشند.
حال آیا می دانید که گرده گل را چگونه از کندوها جمع آوری نموده اند؟ آیا از طریقه های مصرف انواع گرده گل و خواص درمانی آن، چیزی می دانید؟

گرده گل اصل

مصرف گرده گل و خواص آن

اولا باید این نکته را ذکر نمود که عمدتا زنبورداران با استفاده از دستگاه ها یا تله گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورهای عسل به کندو، توانسته اند این ماده مفید را جمع آوری نموده و به سرعت خشک نمایند تا خواص منحصربفردش را از دست ندهد.
پس آنچه که واضح و مبرهن بوده، وجود انواع پودر گرده گل در بازار می باشد که در بسته بندی های با وزن های گوناگون، عرضه گردیده است و قابل استفاده برای تمامی افراد می باشد.
البته گفتنی است که امروزه از گرده گل، انواع کپسول های خوراکی نیز موجود بوده که از این محصول هم موارد مصرفی کمی در کشور ما صورت گرفته است.
اما اگر بخواهیم از بهترین روش مصرف گرده گل موردی را ذکر نماییم، باید گفت که مخلوط پودر گرده گل با عسل طبیعی و یا پودر گرده گل با آب ولرم در صورت مصرف قبل از وعده های غذایی، مناسب ترین طریقه های مصرف گرده گل و بهره بردن از خواص درمانی مفید آن بوده است.
حال باید گفت که گرده گل، می تواند خواص منحصربفرد درمانی را مانند ضدسرطان هایی چون پروستات و سینه داشته باشد و امروزه از مخلوط گرده گل و ژل رویال، برای درمان نازایی ها و ناباروری های افراد به سبب دارا بودن آمینه اسیدهای چرب ضروری، بهره برده اند.
برای تهیه انواع گرده گل اصل ایرانی، تنها مراکز فروش معتبر، قابل اعتماد می باشند و در این صورت است که می توانید تمامی محصولات و فرآورده های ناب تولیدی توسط زنبورعسل را، با قیمت و کیفیت مناسبی، تهیه نمایید.