آیا می دانید که بره موم یکی از فرآورده های مفید تولیدی توسط زنبورهای عسل بوده که امروزه ساخت انواع کرم بره موم، خواص مصرفی بی شماری را برای پوست انسان ها داشته است؟
امر زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل، به قدری اهمیت ویژه داشته که روز به روز علاقه مندان بسیاری را به خود جلب نموده و شاهد تولید انواع فرآورده های ناب و بسیار پرخاصیتی چون عسل طبیعی، ژل رویال و بره موم، بوده ایم.
بره موم با نام دیگر Propolis، یکی از انواع فرآورده های تولیدی از صمغ و رزین گیاهان و انواع مواد معدنی و ویتامینی و خود موم می باشد که توسط زنبورهای کارگر جمع آوری گردیده و نقش فزاینده ای را در جلوگیری از شیوع انواع آفات و بیماری ها به داخل کندوهای عسل، داشته است.
اما باید این امر را بدانید که با توجه به خواص بی نظیر بره موم، در گذشته از این ماده برای بیماری های پوستی بهره برده شده بود و خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضدآلودگی آن، بر همگان آشکار شده بود.
حال امروزه شاهد تولید انواع فرآورده هایی از بره موم هستیم که به جرئت می توان گفت یکی از مهم ترین صنایع بهره گیره از بره موم، صنعت لوازم بهداشتی و آرایشی بوده که می تواند خواص منحصربفردی را در پوست انسان ها دارا باشد. آیا نام کرم بره موم را شنیده اید؟

کرم بره موم

مصرف کرم بره موم

در ابتدا باید گفت که بره موم یا همان Propolis، دارای ترکیباتی منحصربفرد چون آمینو اسیدها، انواع فلاونوئیدها و مواد آنتی اکسیدانی، ویتامینی و مواد آنتی بیوتیکی بوده که نتایج آزمایشات گوناگون بر روی ترکیبات آن، نشان از تأثیر مفید آن در افزایش مقاومت بدن و تأمین مواد مورد نیاز برای پوست انسان ها را به همراه داشته است.
امروزه علاوه بر تولید انواع فرآورده هایی چون کپسول، قرص، قطره و پماد از بره موم، کرم بره موم نیز توسط شرکت هایی تولید گردیده که می تواند خواص مصرفی بی نظیری را برای پوست انسان ها به ارمغان بیاورد.
برای مصرف کرم بره موم، می توان خواص ذیل را برشمرد:
در ابتدا باید گفت کرم بره موم، قابل استفاده برای تمامی انواع پوست ها می باشد و می تواند خواصی چون ضدچروک و ضدپیری، کاهش التهابات پوستی، درمان جوش، ضدافتادگی صورت و خاصیت بالای نرم کنندگی پوست را دارا باشد.
نکته مهمی که پیرامون مصرف کرم بره موم وجود داشته، گزارش نشدن هیچ عوارضی برای مصرف آن بوده و اینکه به سبب عدم بهره گیری از مواد نگه دارنده در ترکیبات این کرم، بهتر است کرم بره موم را در یخچال و به دور از نور و حرارت نگه داری نمایید.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون نحوه استفاده از کرم بره موم و تهیه آن با قیمت مناس تر، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیمی داشته باشید.