آیا می دانید که امروزه بیشتر از کدام نوع کندو عسل بهره برده اند؟ آیا از شرایط ویژه فروش انواع کندوهای عسل جدید و قیمت مناسب آنها، آگاهی داشته اید؟
در حال حاضر اگر شما هم از زنبورداران باتجربه در کشور بوده اید، باید بدانید که دیگر استفاده از انواع کندوهای بومی و قدیمی، مانند کندوهای گلی، سفالی و همچنین حلبی، کم رنگ تر شده و زنبورداران روی به استفاده از انواع کندوهای جدید، آورده اند.
آیا کندوهای جدید را دیده اید و می دانید که انواع آنها می توانند چه مشخصات و حتی کارکردهایی را برای امر پرورش زنبورهای عسل و تولید انواع فرآورده های آن، داشته باشند؟

فروش کندو عسل

کندو عسل جدید

در دنیای امروزی که هر صنعت و حرفه ای، با پیشرفت و رونقی چندین برابری مواجهه گردیده، امر زنبورداری را هم از خود مستثنا نداشته و امروزه شاهد ساخت انواع کندوهای مدرن و جدید نیز بوده ایم.
کندوهای جدید که با نام کندوهای جعبه ای هم مشهور بوده اند، در حال حاضر در دو نوع کندوهای چوبی و کندوهای پلاستیکی مطرح بوده و هر کدام از آنها طبق سلیقه ی زنبورداران ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
کندوهای چوبی که عمدتا از انواع چوب درختان جنگلی ساخته شده اند، امروزه بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و گفتنی است که از طول عمر نسبتا مناسبی هم برخوردار می باشند و وزن یک کندوی چوبی ایده آل در حالت عادی به صورت سه طبقه، چیزی نزدیک به 18 تا 20 کیلوگرم می باشد.
هنوز هم که هنوزه بیشتر زنبورداران از کندو عسل چوبی بهره برده اند و معتقدند که این نوع کندوها، بهترین کندوهای موجود در بازار می باشند.
آنچه که نیاز به یادآوری داشته، نقش فزاینده ی یک کندوی خوب در تولید و برداشت انواع فرآورده های زنبورعسل بوده که به خصوص در تولید عسلی ارگانیک تر و خالص تر، این مورد بیشتر به چشم می آید.
شایان ذکر است که چندین سالی می باشد که علاوه بر کندوهای چوبی، از کندوهای پلاستیکی هم به واسطه وزن کمتر و مفید برای استفاده از شرایط گوناگون، بهره برده اند که البته این نوع کندوها از قیمت بالاتری هم برخوردار می باشند.
برای تهیه و سفارش ساخت یک کندو عسل مناسب برای زنبورداری خود، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیمی داشته باشید.