آیا می دانید که مصرف عسل آویشن می تواند علاوه بر خواص مفید درمانی، یکی
از انواع عسل های مناسب برای دیابتی ها باشد؟ آیا از فروش عسل آویشن مرغوب
در استان لرستان آگاهی داشته اید؟
در ابتدا ذکر این نکته ضروری می باشد که با توجه به اهمیت مصرف عسل و وجود آن در برنامه غذایی انسان ها، همواره تولیدکنندگان بسیاری در دنیا و ایران بیکار ننشسته اند و به دنبال تولید عسلی اصل و درجه یک می باشند که البته تعداد این تولیدکنندگان در ایران و حتی دیگر کشورهای جهان نیز، معدود بوده است.
اما به جرئت می توان این ادعا را پذیرفت که استان لرستان در کشور ایران، به دنبال دارا بودن طبیعتی ناب و پوشش گیاهی غنی، توانسته با میزان تولید چیزی بیش از 1000 تن عسل طبیعی، رتبه اول را پیرامون مرغوبیت عسل تولید شده در کشور دارا باشد.
شایان ذکر است که یکی از انواع عسل های ناب تولید شده در استان لرستان، که خواص درمانی منحصربفردی را دارا بوده، عسل آویشن می باشد که امروزه با توجه به قیمت مناسبی که داشته نرخ فروش بیشتری را نیز دارا بوده است.

عسل آویشن لرستان و فواید مصرف آن

عسل آویشن، که از شهد گیاه آویشن، تولید گردیده و به سبب معطر بودن گل های سبز و کرکدار این گیاه، عسل تولید شده از آن نیز معطر بوده، و دارای طبعی گرم و خشک می باشد که در صورت مصرف به مقدار کافی، می تواند خواص ذیل را دارا باشد:
بهبود دردهای ناشی از قاعدگی در زنان، درمان تنگی های نفس، ضدتشنج، موثر در درمان دردهای شکمی و روده و ضدسرفه و گلودرد.
گفتنی است که یکی از دسته افرادی که باید در مصرف عسل، محدودیت هایی را رعایت نمایند، افراد دیابتی بوده که باید مصرف عسل را با مشورت پزشک صورت دهند و عمدتا عسل با درصد ساکارز کمتر از 5 درصد را برای دیابتی ها مفید می دانند.
در پایان باید گفت که یکی از مناسب ترین انواع عسل های موجود برای دیابتی ها نیز، عسل آویشن می باشد و به گفته مشاورین تغذیه و گوارش مصرف عسل آویشن برای بزرگسالان به مقدار کمتر از 70 گرم و برای  کودکان بالای یک سال، کمتر از 30 گرم در روز مفید می باشد.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون فروش انواع عسل تولیدی در استان لرستان به خصوص عسل آویشن ناب این استان، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این حوزه در ارتباط مستقیم باشید.