عسل اکالیپتوس که از گل های اکالیپتوس نشات میگیرد، دارای خواص فراوانی ست، همانطور که خود گیاه اکالیپتوس خواص بسیاری را در بر میگیرد. اما تعداد اندکی از افراد هستند که از این خواص مطلع اند و با عسل اکالیپتوس آشنایی دارند. از همین رو ما در این مطلب بر این بر آمدیم که در مورد این نوع از عسل بیشتر صحبت کرده و خواص آن ها را شرح دهیم و شما را به منظور خرید آن ها راهنمایی کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. تا یکی از معجزه آسا ترین عسل های موجود را به شما معرفی نماییم.

عسل اکالیپتوس چیست؟

پیش از آن که در خصوص عسل اکالیپتوس صحبت کنیم، بد نیست که نگاهی به گیاه اکالیپتوس و خواص آن بیاندازیم. زیرا که عسل اکالیپتوس از تغذیه ی زنبور عسل از شهد گل گیاه اکالیپتوس تولید میگردد. گل های این گیاه دارای میزان شهد بالایی هستند. از همین رو در صورتیکه زنبور عسل در نزدیکی آن ها قرار گیرد، بدان ها علاقه نشان داده و به جذب و انبار شهد گل اکالیپتوس روی می آورد. گیاه اکالیپتوس که دارای انواع مختلفی ست از گیاهان بومی قاره ی استرالیاست. به سبب همین قضیه تولید عسل اکالیپتوس نیز از استرالیا شروع گردیده است.

اما در حال حاضر ایران نیز به علت رواج کاشت گیاهان اکالیپتوس، به یکی از قطب های تولیدی این نوع عسل تبدیل گردیده است. گیاه اکالیپتوس، خود به تنهایی دارای خواص بسیاری ست. از همین رو در صنعت دارویی، پوست و مو و به طور کلی سلامتی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. عسل اکالیپتوس هم، از آنجاییکه به صورت مستقیم از گل های اکالیپتوس تولید میگردند از این خواص بی بهره نبوده و خواص بسیاری را در بر میگیرند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

خواص عسل اکالیپتوس برای سلامتی

از خواص عسل اکالیپتوس که در پی مصرف آن ها به وجود می آید، میتوان مختصرا به مواردی همچون:

  1. خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضدعفونی کنندگی
  2. درمان سرماخوردگی، عفونت و عفونت و درد گلو
  3. درمان عفونت های ادراری و گوارشی
  4. برطرف کردن و از بین بردن انگل
  5. ضدالتهاب و موثر در درمان التهابات درونی و بیرونی همانند تاول ها، آکنه ها و…
  6. پایین آوردن تب
  7. جلوگیری از سرطان
  8. تقویت سیستم ایمنی بدن
  9. بهبود آسم و تنگی نفس
  10. بهبود زخم های مختلف همانند جای سوختی، زخم های ناشی از بریدگی و…
  11. و…

اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که در بیماری های حاد به هیچ وجه نباید پیش از مشورت با پزشک و به طور خودسر اقدام به خوردن عسل اکالیپتوس برای بهبودی کرد و یا آن را جایگزین داروهای تجویزی نمود. در موارد دیگر نیز از آنجاییکه عسل ها از شهد گیاهان تولید میگردند باید به این قضیه دقت کرد که برایمان حساسیت زا نباشند و ما را دچار مشکل نکنند. بدین منظور میتوان در ابتدا به منظور تست، تنها مقدار کمی از محصول را مصرف نماییم. مورد دیگری که باید بدان توجه کرد این است که نباید برای درمان زخم های عمیق و سوختگی های حاد از عسل استفاده نمود و باید پس از بهبودی نسبی اقدام به استفاده از این ماده نمایید.

خرید عمده عسل اکالیپتوس

برای خرید عسل اکالیپتوس بهتر است که در اواخر ماه های اردیبهشت و اوایل خرداد ماه به مناطق و زنبوردارانی مراجعه نمایید که در حیطه ی کشت درختان اکالیپتوس هستند؛ به عنوان مثال مناطقی در استان فارس و یا مناطقی در استان اصفهان. اما اگر برایتان دشوار است شما میتوانید به راحتی در هر زمانی که خواستید و از هر کجای ایران که هستید به سادگی عسل های مورد نیاز خود را از فروشگاه عسل هفت که یکی از معتبرترین پخش کنندگان عمده و خرده ی عسل در ایران است، تهیه نمایید. به منظور مشاوره، کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی میتوانید با بخش فروش عسل هفت ارتباط برقرار نمایید.