آیا می دانید که چگونه می توان با مراکز فروش معتبر انواع لوازم زنبورداری در کشور، ارتباط داشت؟ آیا این مراکز فروش، انواع تجهیزات زنبورداری را به صورت اینترنتی هم عرضه می دارند؟
اگر شما هم از جمله زنبورداران تازه کار بوده اید و یا در منطقه ای از کشور که از رونق بالایی پیرامون صنعت زنبورداری برخوردار نبوده، مشغول به این حرفه می باشید، قطعا یکی از نگرانی های شما، چگونگی تهیه لوازم و تجهیزات زنبورداری، آن هم به آسانی و اقتصادی ترین شیوه ممکن بوده است.
باید گفت که در کشور ما، امروزه صنعت زنبورداری به دنبال مراتعی بکر و پراستعداد از نظر وجود تنوع در پوشش گیاهی، به صنعتی ارزشمند و تجارتی پرسود تبدیل گردیده و همواره نقش این صنعت در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، با تولید فرآورده هایی چون عسل طبیعی، بر هیچکس پوشیده نبوده است.
گفتنی است که همزمان با رونق زنبورداری و افزایش تعداد زنبورداران در کشور، باید مراکز معتبری وجود داشته باشند تا انواع لوازم و تجهیزات جدید و پیشرفته زنبورداری را به زنبورداران، عرضه کنند، تا این زنبورداران بتوانند در میزان تولیدات بهتر و بیشتر فرآورده های زنبورعسل، تلاشی جدی و مطلوب را صورت دهند.
اما آیا می دانید که امروزه این مراکز معتبر در کشور، با ایجاد امکان خرید به شیوه اینترنتی، به آسانی خرید انواع لوازم زنبورداری را برای تمامی زنبورداران در کشور، فرآهم آورده اند؟ حال این لوازم و تجهیزات مهم، کدام اند؟

تجهیزات زنبورداری

انواع تجهیزات زنبورداری

باید گفت که تجهیزات زنبورداری، شامل تجهیزاتی برای خود زنبورداران و جهت ایمنی کار آنان و در مقابل، تجهیزاتی جهت انجام آسان تر و مطلوب تر بسیاری از امور پیچیده و سخت زنبورداری بوده است.
لباس زنبورداری، کلاه توری، دستکش و چکمه؛ از جمله لوازم و تجهیزات فردی زنبورداران بوده که جهت مصون ماندن از نیش بی امان زنبورها، هم به تازه کاران و هم به زنبورداران باتجربه، توصیه شده تا تهیه گردد، چرا که نیش هزاران هزار زنبور، می تواند زنبورداران را از ادامه فعالیت مفید، سلب نماید.
لباس زنبورداری، در دو نوع نیم تنه و تمام تنه، با کیفیتی استاندارد و از جنس پارچه می باشد که عمدتا در رنگ های روشن و سفید به بازار عرضه می گردد.
از جمله تجهیزات مهم و کاربردی در زنبورداری که به زنبورداران در انجام بسیاری از امور دیگر کمک شایانی نموده، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
اهرم فلزی، کاردک و چنگال مخصوص، تخته موم دوز، قفس ملکه، دودی و دستگاه استراکتور، تله گرده گیر و لوازمی دیگر.
شایان ذکر که دستگاه استراکتور عسل، جهت برداشت عسل از قابها مورد استفاده قرار گرفته و در دو نوع برقی و دستی با ظرفیت 4 الی 6 قاب برخوردار می باشد. اهرم فلزی هم از جمله تجهیزات مهم در زنبورداری ها بوده که می تواند کاربردهای ذیل را دارا باشد:

  1. برداشت ژل رویال.
  2. بیرون کشیدن قابها.
  3. نظافت کندو عسل و جابجایی درب کندو.

در حال حاضر شما می توانید در جای جای کشور، با مراجعه به سایت های معتبر اینترنتی این مراکز فروش در کشور، انواع بهترین و جدیدترین لوازم و تجهیزات زنبورداری را با قیمت مناسبی خریداری کنید.