آیا می دانید برموم یا بره موم در داخل کندو مصارفی مشابه آنچه برای انسان دارد، دارا می باشد؟ آیا از بهترین نوع این محصول و نحوه ی مصرف آن اطلاعی دارید؟
امروزه بره موم را هم به عنوان یکی دیگر از انواع فرآورده های دارویی و درمانی زنبورعسل می شناسند که توانسته خواص منحصربفردی را برای انسان ها داشته باشد و زنبورداران مجاب کرده تا با استفاده از روش های گوناگون، بره موم موجود در کندو عسل را جمع آوری کنند.
گفتنی است که بره موم، نوعی موم سیاه، با ترکیباتی چون، رزین، صمغ و شیره گیاهان و درختان به همراه موم و گرده و عسل بوده که پس از ترکیب با بزاق دهان زنبورها، در کندو عسل تشکیل گردیده که خب از نقش بسیار مهمی هم در کندو، برخوردار می باشد.

بره موم کندو

نقش بره موم در کندو

بره موم در داخل کندو بیشتر برای جلوگیری از بیماری های مختلف و همچنین برای ضد عفونی کردن آن مورد استفاده می باشد. به این صورت که بره موم، با توجه به خواص ضدباکتریایی و ضدآلودگی خود، پاهای زنبورهای کارگر را هنگام ورود به کندو عسل، ضدعفونی کرده که خب در عدم شیوع بیماری ها و آلودگی ها به داخل کندو، بسیار زیاد موثر بوده است.
 این استفاده ای است که ما انسان ها هم از آن بهره می بریم. یعنی برموم را برای پیشگیری از بیماری ها و از بین بردن میکروب ها به مصرف می رسانیم. اما آیا می دانید که بره موم، چگونه به بازار عرضه شده و بهترین طریقه مصرف آن؛ چگونه می باشد؟

بره موم کندو

طریقه مصرف بره موم

بهترین نوع برموم را می توان آن نوع از این محصول دانست که پس از جمع آوری از کندو عسل، تمام ناخالص های آن جدا شده تا محصولی تمیز و بدون ناخالصی در اختیار خریدار قرار بگیرد.
شایان ذکر است روش صنعتی در جمع آوری بره موم، که بهره گیری از تله هایی سوراخ دار بر روی کندو عسل بوده، بهترین روش در جمع آوری بره موم می باشد که ماده ای کاملا خالص و پاک را بدست می دهد.
اما شما مصرف کنندگان باید بدانید که بره موم خامی که بلافاصله پس از برداشت از کندو بدست می آید، به طور 100 درصد، سازگار با بدن انسان ها نبوده و می تواند عملیات هضم سختی را دارا باشد.
به سبب همین امر، زنبورداران پس از برداشت بره موم، با استفاده از روش های گوناگون، پودر و یا انواع عصاره بره موم را به بازار عرضه داشته که از مواد موثره ی بیشتری برخوردار بوده و می تواند به آسانی قابل هضم و دفع باشد.
البته شایان ذکر که امروزه از پودر و عصاره بره موم، به سبب آنکه راحت تر قابل حمل و نقل و نگهداری باشد، انواع فرآوره هایی چون، قرص و کپسول بره موم نیز تولید شده، اما خب شاید بسیاری از افراد، علاقه مند به مصرف پودر طبیعی بره موم باشند.
بهترین طربقه مصرف بره موم به عنوان یک ماده خوراکی، می تواند همراه با عسل طبیعی باشد که توانسته خواص مفیدی را برای مصرف کنندگان خود به ارمغان بیاورد.
بره موم ماده ای با خواص آنتی اکسیدانی بوده که به جرئت می توان گفت، مصرف خالص ترین نوع آن، در پیشگیری از سرطان و تشکیل تومورهای سرطانی، بسیار زیاد موثر بوده است.

بره موم خالص
را می توانید از طریق تماس با مجموعه عسل ایران از طریق راه های ارتباطی زیر تهیه کنید.