آیا در ایران مراکز فروش عسل های ارگانیک موجود باشد؟ قیمت هر کیلو عسل ارگانیک و طبیعی چند است؟ معنای عسل ارگانیک با سایر عسل ها چه تمایزی دارد?
بد نیست در ارتباط با مضمون ارگانیک تعریف مختصری از آن ارائه نمود، در مجموع کلی تمام تولیدات کشاورزی و  گیاهی داروئی که بدون دخالت مواد شیمیایی و مصنوعی و آفات و سموم تولید گردد را عنوان ارگانیک نسبت می دهند.
عسل نیز یکی از مواد غذایی پر مصرف در میان بشر است که به روش های متفاوتی تولید و به فروش می رسد. قاعدتا برای تولید عسل ارگانیک لازم و ضروری است که کلنی ها از مکان های پر رفت و آمد و باغات کشاورزی و مزارع که مورد سم پاشی قرار گرفته اند در حدود 5 تا 6 کیلومتر فاصله داشته باشند و زنبوردار نیز به هیچ عنوان از آفت کش ها و سموم مختلف برای درمان زنبور های مریض خود استفاده ننموده باشد و بهترین راه این است که کندو ها در مناطق بکری همچون کوهستان ها واقع گردند که احتمال ورود عوامل مزاحم و مضر به درون عسل به صفر رسیده شود. در ضمن برای تولید چنین عسلی واجب و لازم است که از مواد خوراکی و افزودنی به مانند شکر و شیره به هیچ عنوان استفاده نگردد.
هم اکنون در بازار خرید و فروش، این محصول نسبت به سایر عسل ها دارای قیمت بالاتری می باشد و استفاده از این نوع عسل خالی از لطف و موهبت الهی نمی باشد. البته باید گفت که افراد زیادی این روز ها هستند که از این موقعیت به نفع خود استفاده کرده و عسل های معمولی را به عنوان عسل ارگانیک با قیمت های نجومی به فروش می سانند. مرکز عسل ایران از مراکز معتبر و متعهد در زمینه فروش چنین عسل هایی در بازار کشور می باشد که محصولات خود را با ضمانت و قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان می رساند.