آیا می دانید که یک کندوی عسل پلاستیکی خوب، چه مزایایی برای زنبورداران داشته است؟ کدام مراکز خرید در بازار، کندوی عسل پلاستیکی را با قیمت خوبی عرضه نموده اند؟
صنعت زنبورداری هم مانند هر حرفه و صنعت دیگری، از پیشرفت و رونق خوبی در دنیای امروزی برخوردار بوده و کمی از آن دشواری ها و پیچیدگی های موجود در زنبورداری گذشته، کاسته شده است.
با توجه به اهمیتی که وجود یک کندو عسل خوب در پرورش زنبورعسل و تولید فرآورده های آن داشته، امروزه ورود کندوهای مدرن به این صنعت، یکی از آن پیشرفت ها، بهره برداری از همین کندوهای مدرن بوده که توانسته برخی از دشواری های بهره برداری از کندوهای بومی را کاسته باشد.
اما لازم به ذکر است که هنوز هم در برخی از زنبورداری های کشور، در کنار کندوهای مدرن، از انواع کندوهای بومی نیز بهره برداری هایی صورت گرفته است. کندوهای بومی از جنس سفال، گل و حلب بوده اند و امروزه درصد کمی از میزان تولید فرآورده های زنبورعسل در زنبورداری های سراسر کشور را به خود اختصاص داده اند.
شایان ذکر است که در حال حاضر، کندوهای مدرن از ویژگی ها و مزایایی خوب و مناسبی برای تولید هر چه بهتر و بیشتر فرآورده های زنبورعسل برخوردار بوده و همواره زنبورداران به دنبال تهیه بهترین و مناسب ترین نوع این کندوها برای زنبورداری های خود می باشند. گفتنی است که کندوهای مدرن، در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی در بازار موجود بوده و به کندوهای جعبه ای نیز شهرت داشته اند.
در ادامه شما می توانید با مزایا و ویژگی های یک کندو عسل پلاستکی خوب، آشنا شوید و اگر چه در بسیاری از بازارهای جهانی از قیمت بالای آن بحث شده، شما می توانید این کندوها را با قیمت مناسبی خریداری کنید.

کندوی عسل پلاستیکی

مزایای کندو عسل پلاستیکی

این کندوها که به تازگی پا به عرصه زنبورداری مدرن گذاشته اند، از برخی مزایا و ویژگی هایی برخوردار بوده اند که می توانند در بسیاری از موارد، مورد بهره برداری زنبورداری ها قرار بگیرند:

  1. یک کندو عسل پلاستیکی به آسانی قابل شست و شو و ضدعفونی کردن، بوده است.
  2. کندوهای پلاستیکی از مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، رطوبت و به خصوص حمله حشرات موذی مانند موریانه برخوردار بوده اند.
  3. این کندوها از میزان بره موم کمتری برخوردار بوده و دارای وزن کمتری می باشند.
  4. در این کندوها امکان ایجاد قابهای چوبی نیز وجود داشته است و می توانند در تعداد طبقات گوناگونی نیز ساخته گردند.

در حال حاضر مراکز معتبر تولید و عرضه انواع کندوهای مدرن در کشور، می توانند انواع کندوهای پلاستیکی را با قیمت بسیار مناسبی به زنبورداران در سراسر کشور عرضه کنند و به زنبورداران در انتخاب یک کندو عسل خوب و مناسب، مشاوره های لازم را بدهند.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون قیمت انواع کندو عسل مدرن به خصوص کندوهای پلاستیکی، می توانید با مشاورین این مراکز خرید، ارتباط مستقیم داشته باشید.