آیا می دانید که علی رغم قیمت بالای کندو عسل پلاستیکی در برخی از بازارها، امروزه بهترین نوع این کندو توسط مراکز معتبر با قیمت فروش مناسبی عرضه گردیده است؟
کندو عسل هم از جمله لوازم بسیار مهم در زنبورداری بوده که می تواند نقش بسیار مهمی را در تولید فرآورده های زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی داشته باشد و گفتنی است که ورود کندوهای مدرن به صنعت زنبورداری، کمی از دشواری های این حرفه، کاسته است.
در حال حاضر دیگر به جرئت می توان گفت، کندوهای بومی از جنس گل و سفال، جای خود را به کندوهای بومی در بسیاری از زنبورداری های سراسر کشور داده اند و جالب است بدانید که در استان همدان، تنها از کندوهای مدرن بهره برداری صورت گرفته و در دیگر مراکز زنبورداری، سهم بیشتر بهره برداری و تولید فرآورده های زنبورعسل را کندوهای مدرن داشته اند.
از جمله مزایای اصلی کندوهای مدرن نسبت به کندوهای بومی، متحرک بودن این کندوها بوده و امروزه در دو نوع کندو عسل پلاستیکی و کندو عسل چوبی در بازار وجود داشته اند.
حال آیا می دانید که کندوهای پلاستیکی دارای چه مزیت هایی بوده و امروزه در کدام مراکز خرید، با قیمت خوبی قابل خریداری می باشند؟

کندو عسل پلاستیکی

یک کندو پلاستیکی خوب

گفتنی است که کندو عسل پلاستیکی، از جمله کندوهای مدرن و تازه وارد به عرصه زنبورداری بوده که سه جداره بوده و از دو لایه پلاستیک و یک لایه فوم تولید گردیده اند.
گفتنی است که برای بهره برداری از یک کندو عسل پلاستیکی، می توان مشخصات و مزایای ذیل را برشمرد:

  • کندوهای پلاستیکی، در تعداد طبق های گوناگونی که عمدتا می توانند از نوع چوب باشند، وزن سبک تری را داشته اند.
  • کندوهای پلاستیکی به راحتی قابل شستو شو و ضدعفونی، بوده اند.
  • مقاومت کندوهای پلاستیکی در برابر عواملی چون، حرارت، رطوبت و از همه مهمتر، حمله حشرات موذی مانند موریانه، از جمله ویژگی های بارز این کندوها محسوب گردیده است.

لازم به ذکر است که این مزایای موجود در کندوهای پلاستیکی، نشان از برتری این کندوها نسبت به کندوهای چوبی نبوده و این خود زنبورداران هستند که باید با حداقل یک باز آزمایش و بهره برداری از این کندوها، با توجه به شرایط آب و هوایی، بهترین نوع کندو را انتخاب کنند.
امروزه شما می توانید انواع بهترین کندو عسل پلاستیکی را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کرد، کافیست با مشاورین و کارشناسان در این حوزه، ارتباط داشته باشید.