داشتن نرخ قیمت روز یک جعبه کندو عسل می تواند کمک بسیاری برای محاسبه هزینه های تولید و راه اندازی یک زنبورستان نماید، ولیکن مهمتر از آن انتخاب صحیح می باشد.
کندوی زنبور عسل انواع مختلفی دارد، می تواند به صورت بومی با مصالح متنوعی تولید شود و یا اینکه از کندو عسل مدرن استفاده کرد، ولی بهترین کندو عسل مورد استفاده در پرورش و نگهداری زنبور عسل از نوع کندو جعبه ای با قاب ها متحرک است و قیمت روز هر یک از جعبه های آن با توجه به ویژگی هایی خاص تعیین می گردد.


قیمت کندوی زنبور عسل

بنابر توضیحات مذکور قیمت روز هر کندو زنبور عسل بر اساس نوع و جنس محاسبه می گردد.
به عنوان مثال اگر می خواهید از کندو عسل جعبه ای استفاده کنید باید بدانید که تعداد قاب ها تعیین کننده قیمت آن کندو هستند و ممکن است ده تایی یا دوازده تایی باشد که بر اساس جمعیت کلنی سنجدیده می شود.
باید بدانید که می خواهید از قاب های ثابت استفاده کنید یا متحرک، که ما متحرک را پیشنهاد می کنیم تا یکبار مصرف نباشد و به راحتی بتواند بر کار نظارت نمود.
نکته مهم دیگر جنس و معماری کندو است که به صورت خشابی باشد یا کشویی و لذا جنس آن را چوبی انتخاب کنید یا پلاستیکی، که البته کندو عسل پلاستیکی ارزان قیمت تر است و ار محبوبیت بالایی در بین تولید کنندگان برخوردار می باشد.