آیا می دانید چرا عسل مرغوب سبلان به هیچ عنوان نمی تواند تقلبی یا بی
کیفیت باشد؟ چه خاصیت در این عسل وجود دارد؟ در حال حاضر عسل مورد نظر در
فهرست برخی از سایت ها به صورت اینترنتی نیز به فروش می رسد.
ما باید شاکر خداوند در هر لحظه باشیم به دلیل اینکه خود سبلان به تنهایی ۱۲۰۰ گونه ی مختلف گیاهی را در خود جای داده است بخاطر همین تقریبا غیر ممکن است که زنبور های این منطقه دچار کمبود گل و گیاه برای جمع آوری شهد جهت تولید عسل بشوند پس اگر در جایی شنیدید که عسل سبلان عسل تغذیه ای می باشد باور نکنید.
عسل سبلان فروش خوبی را در ایران دارد در واقع می توان گفت تولید بخش اعظمی از عسل ایران را اردبیل و سبلان بر دوش خود می کشد عسل این کوه اگر مرغوبیت صد در صد را داشته باشد تا قیمتی حدود هشتاد هزار تومان هم می رسد بالاخره بهای مواد غذایی مفید و عالی گران می باشد.
در مورد رنگ عسل این منطقه همان طور که در بالا توضیح داده شد گیاهان مختلفی غذای زنبور هستند در نتیجه رنگ و نوع عسل با توجه به گیاهان، متفات می شود.
خوردن این عسل به کسانی که از زخم معده رنج می برند پیشنهاد می شود باید گفت علاوه بر بیماری های مرتبط با معده در مشکلات استخوانی و قلبی هم می تواند مفید باشد. از ابو علی سینا تا علم پزشکی در روزگار ما هیچ کدام ضرری در خوردن عسل برای بدن نمی بینند پس تا آنجا که برایتان امکان دارد از هدیه طبیعت لذت ببرید