عسل تغذیه ای یا عسل معمولی معمولا با توجه به فصل و مقدار خرید و فروش، قیمت روز آن محاسبه شده و به بازار عرضه می شود.
علاوه بر فصل و همچنین مقدار تناژ خرید و فروش، کیفیت این نوع از عسل ها نیز در تعیین قیمت نهایی بسیار تاثیر گذار است.
به طوریکه مثلا در مورد عسل های معمولی با موم، اگر دو طرف شان عسل کاملا توسط زنبورعسل کار شده باشد و همه حجره ها با عسل پرشده و درب آن ها نیز با موم بسته شده باشد و رنگ آن نیز روشن باشد، می توان گفت که این عسل گران ترین نوع در مقایسه با دیگر عسل های تغذیه ای می باشد. و در نتیجه شان های نصفه کار شده و یا یک سمت آن کار شده ارزان ترین هستند.

عسل تغذیه ای یا عسل شکری چیست

عسل شکری بدین معنی نیست که از شکر درست شده است بلکه شکر به عنوان تغذیه کمکی به زنبورعسل داده شده است و عسل تولید کرده است.

متأسفانه تولید عسل تغذیه ای در کشور روز به روز بیشتر می شود.

جالب است بدانید در برخی از مناطق ایران، عسل تغذیه ای را با عنوان عسل طبیعی می شناسند.

این فرهنگ و تعریف صددرصد اشتباه و نادرست است و زمانیکه به ما عسل طبیعی را معرفی می کنند باید ابتدا بدانیم تعریفشان از عسل طبیعی چیست.

[av_promobox button=’yes’ label=’اکنون بخوانید’ link=’manually,https://iranhoney.net/fa/%d8%b9%d8%b3%d9%84/news/106467/different-from-natural-honey-and-low-quality-honey/’ link_target=’_blank’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’medium’ label_display=” icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ box_color=” box_custom_font=’#ffffff’ box_custom_bg=’#444444′ box_custom_border=’#333333′ av_uid=’av-ticnc6′ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
پیشنهاد می کنیم، مقاله «فرق عسل طبیعی و عسل شکری» را بخوانید
[/av_promobox]

قیمت عسل تغذیه ای

قیمت عسل شکری

قیمت عسل شکری به عوامل گوناگونی وابسته است.

طبیعتاً مهمترین گزینه قیمت شکر است. البته قیمت لوازم زنبورداری نیز تأثیر زیادی دارد.

اینکه عسل تغذیه ای در چه زمانی(در چه فصلی) خرید و فروش شود نیز در قیمت موثر است.

معمولا عسل تغذیه ای از اواخر اسفندماه شروع به برداشت می شود و بسته به منطقه جغرافیایی تا اواسط پاییز ادامه پیدا می کند.

[av_promobox button=’yes’ label=’اکنون بخوانید’ link=’manually,https://iranhoney.net/fa/%d8%b9%d8%b3%d9%84-%da%a9%d9%86%d8%a7%d8%b1/news/14064/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%b9%d8%b3%d9%84-%d8%b4%da%a9%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%87/’ link_target=’_blank’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’medium’ label_display=” icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ box_color=’custom’ box_custom_font=’#000000′ box_custom_bg=’#91ef7c’ box_custom_border=’#ff3d3d’ av_uid=’av-rgmr7q’ id=” custom_class=” admin_preview_bg=”]
خواندن مقاله «قیمت عسل شکری در بازار کرمانشاه» را به شما پیشنهاد می کنیم.
[/av_promobox]

قیمت عمده عسل تغذیه ای

بنابر دلایل گفته شده در قسمت قبلی همین مقاله، قیمت خرید عمده عسل تغذیه ای در فصول مختلف سال و البته در سالهای مختلف تفاوت دارد.

به عنوان مثال قیمت عسل تغذیه ای در سال 97 با قیمت عسل تغذیه ای در سال 98 تفاوت دارد.

در طول یکسال نیز این تغییر قیمتها به چشم می آید. قیمت عسل تغذیه ای در اردیبهشت ماه 98 با قیمت عسل تغذیه ای در آذر ماه همان سال فرق دارد.

مقدار سفارش یعنی اینکه عسل بصورت عمده باشد یا خرده فروشی در قیمت آن تأثیرگذار است.

اگر تمایل دارید قیمت عسل تغذیه ای را بصورت آنلاین دریافت کنید با همکاران از طریق اطلاعات موجود در سایت تماس گرفته و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

قیمت عسل تغذیه ای

قیمت عسل طبیعی سال 98

در سال 98 با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، همه کالاها و مایحتاج زندگی مردم حداقل 3 برابر شد اما عسل از این قاعده مستثنی بود.

متاسفانه همچون همه کالاها، لوازم زنبورداری نیز به شدت افزایش قیمت داشت اما قیمت انواع عسل طبیعی نهایتاً 20 تا 30 درصد افزایش داشت.

قیمت عسل تغذیه ای حتی کمتر از این مقدار اضافه شد.

[av_notification title=” icon_select=’yes’ icon=’ue81d’ font=’entypo-fontello’ color=’green’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’normal’ close_btn=” cookie_lifetime=’نام‌کاربری نمی‌تواند بیشتر از ۶۰ حرف باشد.’ av_uid=’av-pq78py’ custom_class=” admin_preview_bg=”]
مهمترین دلیل گران نشدن قیمت عسل علی رغم تورم بالا در سالهای 97 و 98، فراوانی عسل تقلبی یا همان عسل صنعتی در بازار است.
هجوم این نوع عسل به فروشگاه ها و سوپرمارکت ها و عدم آگاهی مردم از کیفیت آنها سبب این اتفاقات می باشد.
[/av_notification]

قیمت عسل تغذیه ای

رنگ عسل خوب

رنگ عسل با توجه به گیاهانی که زنبورعسل از شهد آنها تغذیه کرده است متفاوت می باشد.

رنگ عسل تغذیه ای نیز بسته به منطقه محل برداشت فرق دارد.

به عنوان مثال عسل های تغذیه ای برداشت شده در آذربایجان تیره رنگ و عسل های تغذیه ای برداشت شده در مناطق مرکزی ایران مثل نواحی اطراف اصفهان، کاملاً روشن است.

هر کدام از این نوع عسلها مشتریان خود را دارند. گروهی عسل تیره رنگ را می پسندند و برخی نیز عسل با رنگ روشن.

نوع مصرف عسل تغذیه ای نیز مهم است.

[av_notification title=” icon_select=’yes’ icon=’ue81f’ font=’entypo-fontello’ color=’blue’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’normal’ close_btn=” cookie_lifetime=’نام‌کاربری نمی‌تواند بیشتر از ۶۰ حرف باشد.’ av_uid=’av-oqf39i’ custom_class=” admin_preview_bg=”]
اگر از عسل تغذیه ای برای ساخت کیک و شیرین، سکنجبین، فرآورده های لبنی مثل خامه عسل و . . . استفاده می شود، بهتر است دارای رنگ روشن باشد.
[/av_notification]

قیمت عسل تغذیه ای

راه تشخیص عسل طبیعی از عسل تغذیه ای

بهترین، مطممئن ترین و تنها راه تشخیص عسل طبیعی از عسل تغذیه ای، آزمایشگاه مواد غذایی می باشد.

تست ساکاروز و تست پرولین کمک بسیار زیادی در تشخیص نوع عسل به مصرف کنندگان می کند.

مقدار این پارامترها مطابق جدول زیر است.

[av_table purpose=’pricing’ pricing_table_design=’avia_pricing_default’ pricing_hidden_cells=” caption=” responsive_styling=’avia_responsive_table’ av_uid=’av-m4kbgm’ id=” custom_class=”] [av_row row_style=’avia-heading-row’ av_uid=’av-k35cuu’][av_cell col_style=’avia-highlight-col’ av_uid=’av-j3kpgm’]نوع عسل[/av_cell][av_cell col_style=’avia-highlight-col’ av_uid=’av-hq5ija’]مقدار ساکاروز[/av_cell][av_cell col_style=’avia-highlight-col’ av_uid=’av-fjmnk6′]مقدار پروتئین[/av_cell][/av_row] [av_row row_style=” av_uid=’av-eawsba’][av_cell col_style=’avia-highlight-col’ av_uid=’av-cxkt4m’]عسل طبیعی[/av_cell][av_cell col_style=’avia-highlight-col’ av_uid=’av-ae9rsm’]کمتر از 3 درصد[/av_cell][av_cell col_style=’avia-highlight-col’ av_uid=’av-9nkhba’]بیشتر از 400[/av_cell][/av_row] [av_row row_style=” av_uid=’av-828v6u’][av_cell col_style=’avia-highlight-col’ av_uid=’av-5o7ik6′]عسل تغذیه ای[/av_cell][av_cell col_style=’avia-highlight-col’ av_uid=’av-3vqww6′]بالاتر از 3 درصد[/av_cell][av_cell col_style=’avia-highlight-col’ av_uid=’av-1yqcg6′]حداقل 180[/av_cell][/av_row] [/av_table]

خرید عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه مجموعه ای ز خواص چندین گیاه دارویی است. بنابر این به درمان بسیاری از بیماری ها کمک میکند. عسل چهل گیاه تقویت کننده معده است و به درمان بیماری های معده همیپردزد. این عسل هم چنین برای درمان زخم ها مفید است.

عسل چهل گیاه خواص آنتی اکسیدانی دارد. این عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند. عسل چهل گیاه برطرف کننده یبوست است. مصرف عسل چهل گیاه به درمان رفلاکس معده کمک میکند. عسل چهل گیاه التیام دهنده زخم های حلق و ریه است.

مصرف عسل چهل گیاه باعث تقویت روده میشود. این عسل زخم های مجاری ادراری را درمان میکند. عسل چهل گیاه تقویت کننده ی حافظه است و انرژی را افزایش میدهد. عسل چهل گیاه به درمان سرماخوردگی و سرفه کمک میکند. این عسل تقویت کننده ی انرژی است. عسل چهل گیاه مغز و حافظه را تقویت میکند.

فروش عسل گون طبیعی

عسل گون به بهبود بیخوابی کمک میکند. این عسل کم خونی را درمان میکند. عسل گون برای درمان گرفتگی صدا مفید است. مصرف عسل گون باعث التیام زخم های حلق و ریه میشود. عسل گون به تقویت حافظه کمک میکند. مصر عسل گون باعث حفظ سلامت قلب میشود.

عسل گون ضد پیری از و از رشد تومور در بدن جلوگیری میکند. مصرف عسل کنار برای کنترل قند خون مفید است. درمان سینوزیت یکی از خواص عسل گون طبیعی است. این عسل به هضم بهتر غذا کمک میکند. این عسل روده را تقویت کرده و باعث کاهش فشار خون میشود.

قیمت عسل کنار اصل

عسل کنار به عسل سدر نیز معرو است. این عس باعث درمان بیماری های مختلف میشود. عسل کنار بسیار مقوی و انرژی زاست. مصرف عسل کنار باعث تقویت نیروی جنسی میشود به همین دلیل به عسل کنار عسل جنسی نیز گفته میشود.

عسل کنار خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و باعث درمان عفونت های سینوسی میشود. عسل کنار خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند. عسل کنار اثرات ضد التهابی و ضدباکتریایی دارد. این عسل برای درمان مشکلات کبدی و زخم معده مفید است. همچنین عفونت های تنفسی و مشکلت هاضمه را درمان