قیمت عسل مانوکا به دلیل محدودیت عرضه و انواع درصدهای مختلفی که دارد به صورت به روز و در هنگام سفارش و خرید تعیین شده و به مشتریان بیان می گردد.
هرچند تمامی عسل ها خوب هستند، اما همه عسل ها برای خوردن مناسب نیستند.
مهم است که بین انواع عسل، تاثیر آن ها به عنوان ضد میکروب موضعی و اثرات بالقوه آن ها وقتی که هضم می شوند، تمایز قائل شویم، بخصوص با توجه به انواعی از عسل، که حاوی میزان بالایی متیل گلی اکسال (mgo) هستند همانند عسل مانوکا.

خواص عسل مانوکا
چندین نوع از عسل در دانشگاه سیدنی استرالیا آزمایش شد. اگرچه اختلاف بسیار زیادی بین انواع عسل های استفاده شده در این مطالعه به عنوان مهار میکروب وجود داشت، اما اثر متوسط غلظت عسل از 2 تا 16 درصد در مقابله با بیش از 60 میکروب بیماریزای مشکل آفرین متفاوت بود.

همانطور که پیش از این گفته شد، عسل مانوکا که فعالیت قوی ضد میکروبی آن اثبات شده است ممکن است حاوی بیش از 1000 برابر متیل گلی اکسال بیشتر نسبت به عسل های غیر مانوکا باشد.
این یک اختلاف حیاتی است چرا که متیل گلی اکسال در بدن انسان خاصیت سلول کشی بالایی دارد.

در اینجاست که اهمیت و فواید عسل مانوکا روشن می شود که بیجا نبوده است به عنوان یک ماده دارویی در تمام دنیا شناخته شود؛ اما قیمت آن به دلیل وارداتی بودن و وابسته بودن به قیمت دلار همواره در نوسان بوده و همچنین محدودیت تولید نیز به قیمت خرید و فروش آن دائما تاثیر می گذارد.